Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development

Research output: Books and anthologiesCollected editions and anthologiesResearch

Authors

The Routledge International Handbook of Higher Education for Sustainable Development gives a systematic and comprehensive overview of existing and upcoming research approaches for higher education for sustainable development. It provides a unique resource for researchers engaged in the field of higher education for sustainable development by connecting theoretical aspects of the range of relevant methodologies, showing the interdisciplinary aspects of the research field and illustrating the breadth of research directions.

With a team of international authors from leading universities in research and teaching in higher education for sustainable development this Handbook brings together a broad range of research approaches and shows how these approaches are reflected in the research practice in higher education for sustainable development. Key topics include:

Research Paradigms and Methodologies
Ongoing and Future Directions of Research
Meta-Analysis and Reviews
Policy and Politics
Challenges for Implementation
Action Research and Transdisciplinary Perspective
Gender, Diversity and Post-Colonial Perspectives
Operationalising Competencies
Outcome-Oriented Research
Curriculum Change
Organisational Change and Organisational Learning
Community and Partnerships
University Appraisal Systems and Indicators
Evaluation Approaches
Engaging Academic Teachers
Good Practice Learning and Teaching
Transformative Leadership and Change Strategies

This Handbook is an invaluable research and teaching tool for all those working in higher education for sustainable development.
Original languageEnglish
Place of PublicationLondon and New York
PublisherRoutledge Taylor & Francis Group
Number of pages477
ISBN (print)978-0-415-72730-3, 9781138597549
ISBN (electronic)978-1-315-85224-9
DOIs
Publication statusPublished - 2016

Publication series

NameRoutledge international handbooks

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Der Einsatz von Projektmanagement im Rahmen der Kooperationspraxis
  2. Bildungsstandards und Kompetenzdebatten bitte internationalisieren
  3. Sachunterricht: Innovatives Lernen für eine nachhaltige Entwicklung
  4. Internet-Based Guided Self-Help for Vaginal Penetration Difficulties
  5. Has a child a duty to donate hematopoietic stem cells to a sibling?
  6. Professional Text Genres: Writing Standards in Vocational Education
  7. Thesen zur Förderung nachhaltigen Konsums in Bildungseinrichtungen
  8. Schwerpunktbereich - Einführung in das Planfeststellungsrecht [Part 2]
  9. Schwerpunktbereich - Einführung in das Planfeststellungsrecht [Part 1]
  10. Steigert das Product-Service System Cloud-Computing die Ökoeffizienz?
  11. Selbstkonzept von Lernenden beim Abschätzen physikalischer Größen
  12. Lagrangian structures and transport in turbulent magnetized plasmas
  13. Defining and reorienting competencies for sustainable global change
  14. Ausgewählte Entwicklungen und Konfliktlinien in der Grounded Theory
  15. America's army and the military recruitment and management of 'talent'
  16. Arbeitswissenschaftliche Erkenntnisse zu Arbeitszeit und Gesundheit
  17. Innerstädtisches Einkaufszentrum versus "Rest-City" am Beispiel Siegen
  18. Sprachdiagnose, Sprachförderung und Sprachbildung in der Grundschule
  19. Orban vs. Europäische Union: Europäische Außenpolitik als Druckmittel
  20. Nachhaltige Regionalentwicklung als Kontext für ökonomische Bildung
  21. Strafbarkeitsrisiken für Anwälte im Rahmen von Abmahnungen und Deals
  22. Building capacities for transformative change towards sustainability
  23. Towards a Conceptual Framework of Business Models for Sustainability
  24. Sprachliche Muster als Indikator für die Angemessenheit eines Textes
  25. Depression-specific Costs and their Factors based on SHI Routine data
  26. Entrepreneurial stress and long term survival: Is there a causal link?
  27. Auenböden der Elbe als Archiv für die Stoffdynamik im Einzugsgebiet
  28. The Role of Output Vocabulary in T2T LMs for SPARQL Semantic Parsing
  29. Landschaftsbilder und Landschaftsverständnisse in Politik und Praxis
  30. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  31. Measurement Estimation Skills and Strategies of Lower Grade Students
  32. Schreibkompetenz Hamburger Schülerinnen und Schüler in der 11. Klasse
  33. Geschäftsmodelle und Erfolgsfaktoren von deutschen Bioenergiedörfern
  34. Sozial- und naturwissenschaftliche Bildung in der Grundschule Italiens
  35. Predicting outcome of Internet-based treatment for depressive symptoms
  36. Interaktion zwischen Personen mit und ohne kognitive Beeinträchtigung
  37. Die Lüneburger Landwehr als Gegenstand der Kulturlandschaftsforschung
  38. Erroneous Examples: A Preliminary Investigation into Learning Benefits
  39. Towards a Bayesian Student Model for Detecting Decimal Misconceptions
  40. Rekonstruktive Forschung mit Akteuren im frühpädagogischen Praxisfeld
  41. Learning about European neighbours in primary school teacher training
  42. The Impact of Mental Fatigue on Exploration in a Complex Computer Task
  43. Entwicklung des ,,KI-Campus - die Lernplattform für Künstliche Intelligenz"