Préparation à la transition de l’école obligatoire à la formation professionnelle

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

This contribution gives an overview of the specific demands and opportunities of the transition from compulsory school to vocational education and training in Switzerland. It argues that structural and psychological factors are important to understand inequalities of success in this transition. The results of empirical studies are presented which show that factors regarding personality, social support, and individual engagement in the career preparation process are important factors promoting interindividual differences in the development of career adaptability and congruent career choices prior to this transition. Implications for counseling practice are presented.
Translated title of the contributionCareer preparation in the transition from school to vocational education and training
Original languageFrench
JournalL'Orientation Scolaire et Professionnelle
Volume41
Issue number2
Pages (from-to)255-270
Number of pages16
ISSN0249-6739
DOIs
Publication statusPublished - 07.06.2012

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. More losses than gains during one century of plant biodiversity change in Germany
  2. Messung der wirtschaftlichen Lage - Ergebnisse bei deutschen Automobilunternehmen
  3. Kapitalmarkt und kollektiver Rechtsschutz - Symposium in Gedenken an Andreas Tilp
  4. Imagination and imaginaries of sustainability in cultural and artistic practices
  5. Evaluating a hybrid web-based training program for panic disorder and agoraphobia
  6. Electrooxidation Combined with Ozonation in Hospital Laundry Effluents Treatment
  7. Effects of rare arable plants on flower-visiting wild bees in agricultural fields
  8. Die Kontinuität im Wandlungsprozess des bundesrepublikanischen Wohlfahrtssystems
  9. CSR reporting as a communication signal contributing to the corporate reputation
  10. Brown bear activity in traditional wood-pastures in Southern Transylvania, Romania
  11. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Deutschland: vom Projekt zur Struktur?
  12. Anforderungen an berufsbegleitende Weiterbildungsangebote in der Sozialen Arbeit
  13. A New Model of Higher Education in the European Context - The Leuphana Experience
  14. A Matter of Framing: Analyzing Value Communication in Sustainable Business Models
  15. A Hybrid Extended Kalman Filter as an Observer for a Pot-Electro-Magnetic Actuator
  16. Which attributes of audit committees are most beneficial for European companies?
  17. Weibliche Adoleszenzromane in der Rezeptionsperspektive jugendlicher Leserinnen
  18. Testing for a break in the persistence in yield spreads of EMU government bonds
  19. Rezension zu Matthias Zeindler, Erwählung. Gottes Weg in der Welt, Zürich: TVZ 2009
  20. Potenziale elektronischer Schulbücher für die muttersprachliche Phraseodidaktik
  21. Net deferred tax assets and the long-run performance of initial public offerings
  22. Nanoindentation of Poly(Ethylene Oxide) Nanofibers by Atomic Force Microscope (AFM)
  23. Increasing the career choice readiness of young adolescents: An evaluation study
  24. Estimation of risk measures on electricity markets with fat-tailed distributions
  25. Ein integriertes Konzept zur Förderung des Gründungsgeschehens aus Hochschulen
  26. Der Beitrag der sozialen Arbeit zur Prävention gesundheitlicher Benachteiligung
  27. Definitions and Measures of Party Institutionalization in New Personal Politics
  28. Das Nachfrageverhalten von Versicherten in der gesetzlichen Krankenversicherung
  29. Concentrations and sources of methylxanthines in a Northern German river system
  30. Bewertung der Nachhaltigkeit von Software: Entwicklung einer Umweltkennzeichnung
  31. Aspekte der Nachhaltigkeit in der ambulanten Versorgung von Menschen mit Demenz
  32. The bidirectional relationship between ESG performance and earnings management
  33. Success of collaboration for sustainable agriculture: a case study meta-analysis
  34. Organisational Involvement of Corporate Functions in Sustainability Management
  35. Modellierung und Implementierung von Geschäftsprozessen in verteilten Systemen
  36. Metaphors and metonymies and their impact in mathematical classroom discourses
  37. Life Satisfaction and Unemployment: The Role of Voluntariness and Job Prospects
  38. Früherkennung als Problem der Unternehmensführung in virtuellen Organisationen
  39. Digitale Transformation in der Bildungslandschaft – den analogen Stecker ziehen?
  40. Das Programm MindMatters. Aspekte salutogener und inklusiver Unterrichtsaspekte
  41. Co-extrusion of compound-cast AA7075/6060 bilayer billets at various temperatures
  42. Brüchige Hermetik – Zu geschichtstheoretischen Figuren bei Spengler und Kittler
  43. Arno Bammé, Geosoziologie. Gesellschaft neu denken. Marburg: Metropolis 2016, 628 S.
  44. A theoretical framework to support green agripreneurship avoiding greenwashing
  45. Zur kontinuierlichen Förderung mathematisch begabter Kinder und Jugendlicher
  46. Trends in environmental education for biodiversity conservation in Costa Rica
  47. Möglichkeiten und Grenzen der Bedarfsschätzung in der ambulanten Psychiatrie
  48. Minisymposium 07: Math Trails 2.0 — aktuelle technische und didaktische Entwicklung und Forschung
  49. Gender Mainstreaming für Organisationen im Bereich von Umwelt- und Naturschutz
  50. Die Einbindung des Projekts "Leuphana Sommerakademie" in die universitäre Lehre