Professorship for Psychology, in particular Entrepreneurship
Organisational unit: Section
Organisation profile
Michael M. Gielnik ist seit März 2015 Professor für Psychologie, insbesondere Entrepreneurship an der Leuphana Universität Lüneburg. Er studierte Psychologie an der Justus-Liebig-Universität Gießen und erhielt seinen Doktorgrad von der Leuphana Universität Lüneburg. Im Verlauf seiner akademischen Karriere absolvierte er Forschungsaufenthalte an der University of the Western Cape (Kapstadt, Südafrika) und war Visiting Fellow an der National University of Singapore Business School (Singapur).
Topics
Seine Forschungsinteressen sind Unternehmertum (Entrepreneurship), insbesondere handlungsorientierte Entrepreneurshiptrainings, der unternehmerische Prozess und nachhaltiges unternehmerisches Verhalten. Ein spezielles Interesse liegt dabei auf Unternehmertum in Entwicklungsländern. Er hat eine Vielzahl von Forschungs- und Praxisprojekten in verschiedenen Ländern in Afrika und Asien betreut und durchgeführt.
Most downloaded publications
-
678
downloads
The Psychology of Entrepreneurship: Action and Process
Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
-
91
downloads
When capital does not matter: How entrepreneurship training buffers the negative effect of capital constraints on business creation
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
59
downloads
Identifying business opportunities for sustainable development: Longitudinal and experimental evidence contributing to the field of sustainable entrepreneurship
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
36
downloads
When and how does anger during goal pursuit relate to goal achievement? The roles of persistence and action planning
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
-
31
downloads
COVID-19 stressors and health behaviors: A multilevel longitudinal study across 86 countries
Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review