Praxis in Kindertageseinrichtungen: Unterstützung mitdenken und mitgestalten

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

Das Thema frühkindlicher Bildung, Erziehung und Betreuung steht seit einigen Jahren wieder im Zentrum bildungspolitischer und fachlichtheoretischer Diskurse. Damit verbunden sind die Etablierung und der Ausbau einer akademischen Ausbildungs- und Forschungslandschaft auf der einen Seite und andererseits die Entwicklung frühpädagogischer Praxis in den Kindertageseinrichtungen selbst, die eng mit Aspekten der Qualitätsentwicklung und -sicherung verbunden sind.
Original languageGerman
JournalSozial Extra
Volume32
Issue number3/4
Pages (from-to)33-36
Number of pages4
ISSN0931-279X
DOIs
Publication statusPublished - 01.04.2008

Recently viewed

Publications

  1. Apriorische Gewissheit
  2. Music consumption at the dawn of the music industry
  3. Teachers’ Conversational Style and Children’s Language Development in German Childcare Centers
  4. Entwicklung und Validierung eines Fragebogens zur Erfassung von Freude am Schulsport im Jugendalter (FEFS-J)
  5. Society and territory
  6. Coffee Machine as a mediating technology of organization
  7. Collective Renewable Energy Prosumers and the Promises of the Energy Union
  8. Weltnomos der Zivilgesellschaft und Normalisierung des Krieges
  9. Demokratiekompetenz als berufliche Handlungskompetenz
  10. Degraded creep resistance induced by static precipitation strengthening in high-pressure die casting Mg-Al-Sm alloy
  11. Futurizing politics and the sustainability of real-world experiments
  12. Modellieren = Sachrechnen?
  13. Cognitive dissonance in sustainability scientists regarding air travel for academic purposes
  14. Stephanosporin, a "traceless" precursor of 2-Chloro-4-nitrophenol in the gasteromycete Stephanospora caroticolor
  15. Biocultural approaches to sustainability
  16. Geschäftsführung ohne Auftrag (§§ 677-687)
  17. Auctionning biodiversity conservation contracts
  18. Lernen in authentischen Situationen versus Lernen mit Texten
  19. Ende der Welt, Anfang des Bildes
  20. Corridors as a tool for linking habitats – Shortcomings and perspectives for plant conservation
  21. Three shades of 'urban-digital citizenship'
  22. Least-Cost Transportation Planning - Eine Konzeptidee
  23. Temporary Agency Work and Firm Performance
  24. Hundert Jahre und kein bisschen weise?
  25. Wo lernen Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf besser?
  26. Stranger Things II (2017)
  27. Online health information-seeking behaviour and mental well-being among Finnish higher education students during COVID-19
  28. Archival or perceived measures of environmental uncertainty?
  29. Non scholae, sed vitae discimus!
  30. Strategien des Sichtbarmachens in der Ethnografie