Kindliches Schweigen oder taube Institutionen? Zur organisationalen Herstellung institutioneller Unsichtbarkeit im Kinderschutz

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Ausgehend von dem Befund einer institutionellen Unsichtbarkeit von Kindern im Kinderschutz und Evidenzen dafür, dass auf Offenbarungsversuche von Kindern nicht unterstützend reagiert wird, wird eine organisationssoziologische Deutung von Stimme und Schweigen betroffener Kinder angeboten. Entsprechend ist das Schweigen, etwa das Ausbleiben von Beschwerden oder auch das fehlende Anzeigen von Fehlverhalten, ein Warnsignal für einen Rückzug der Kinder, die in den Institutionen des Kinderschutzes keine unterstützenden Interaktionspartner_innen finden.
Original languageGerman
JournalSozial Extra
Volume49
Issue number1
Pages (from-to)35–39
Number of pages5
ISSN0931-279X
DOIs
Publication statusPublished - 02.2025

Recently viewed

Activities

  1. 3. Salzburger Tourismusforum - 2000
  2. Gut gerüstet in die Zukunft
  3. Übungen zur Finanzwirtschaft
  4. International Association of Teachers of English as a Foreign Language IATEFL (Externe Organisation)
  5. TEMI Congress 2016
  6. European Conference on On-Orbit Satellite Servicing and Active Debris Removal 2012
  7. Kick-Off des Projekts "Wohlstands-Transformation Wuppertal (WTW)" des TransZent - 2015
  8. Role of Space Law and its stakeholders in the national and international context
  9. Organizational Socialization: How can Organizations Support Refugee Newcomers’ Adjustment?
  10. Bildung und Erziehung im Kontext globaler Transformationen
  11. The Whiteness of Wealth Management: Colonial Economic Structure, Racism, and the Emergence of Tax Havens in the British Caribbean
  12. Editorial Board of the "British Journal of Management" (Zeitschrift)
  13. 5th Africa Regional Congress of ICMI on Mathematical Education - AFRICME 2018
  14. Entgrenzte Arbeit: Wenn Arbeit und Privatleben verschwimmen
  15. Selbstreflexion durch Videofeedback im Lehramtsstudium – Eine Intervention im Rahmen des studienbegleitenden Praktikums. Vortrag.
  16. 'Sorry Miss I completely forgot it': A variational pragmatic perspective on apologies in Irish English and English English (Languages, Nations, Cultures: Pluricentric Languages in Context(s), Stockholm)
  17. Lehrerfortbildung 2011
  18. Online- und videobasierte Reflexion des eigenen Unterrichts – Innovative Formate einer reflexiven Praktikumsbegleitung
  19. Research Development Workshop for Transdisciplinary Sustainability Research - RIHN 2013
  20. Examining the Role of Instructional Leadership in Addressing Educational Inequalities
  21. What Can Students Contribute to Society?: Sustainable University Day 2015 (Universität St. Gallen)
  22. Joachim Herz Stiftung (Externe Organisation)
  23. Was Sie jetzt über die neue Berichterstattungspflicht wissen müssen
  24. The Impact of Emerging Technologies (How do Social Media and Green Technologies, among other, affect Industries and Trade?)
  25. Senat (Organisation)
  26. Neue Medien in der Kunst
  27. Wie kann man Unterrichtsqualität messen?
  28. Kolonialismus und Erinnerung
  29. Governmentality Studies and Reality-TV. Crossroads in Cultural Studies Conference
  30. Scaffolding diverse chemistry education classes
  31. Diagnose und Feedback am Beispiel des mathematischen Modellierens (Teil II)
  32. 5th International Annual Conference Laboratory for Comparative Social Research - LCSR 2015
  33. More Effective Natural Resource Management Through Participatory Governance? Taking Stock of the Conceptual and Empirical Literature – and Moving Forward
  34. College (Organisation)
  35. Arbeitstagung Lernortwechsel - 2015
  36. PhD seminar
  37. Multilingua (Fachzeitschrift)