Ob lang oder kurz, berührbar oder nicht: Ist die Längenschätzkompetenz eindimensional?

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Standard

Ob lang oder kurz, berührbar oder nicht: Ist die Längenschätzkompetenz eindimensional? / Hoth, Jessica; Heinze, Aiso; Weiher, Dana Farina et al.
Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). ed. / Hans-Stefan Siller; Wolfgang Weigel; Jan Franz Wörler. Vol. 3 Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2020. p. 1269-1272 (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020; Vol. 3).

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

Harvard

Hoth, J, Heinze, A, Weiher, DF, Ruwisch, S & Huang, H-M 2020, Ob lang oder kurz, berührbar oder nicht: Ist die Längenschätzkompetenz eindimensional? in H-S Siller, W Weigel & JF Wörler (eds), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). vol. 3, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020, vol. 3, WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, pp. 1269-1272, 54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2020, Würzburg, Germany, 28.09.20. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0

APA

Hoth, J., Heinze, A., Weiher, D. F., Ruwisch, S., & Huang, H.-M. (2020). Ob lang oder kurz, berührbar oder nicht: Ist die Längenschätzkompetenz eindimensional? In H.-S. Siller, W. Weigel, & J. F. Wörler (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020) (Vol. 3, pp. 1269-1272). (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020; Vol. 3). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. https://doi.org/10.37626/GA9783959871402.0

Vancouver

Hoth J, Heinze A, Weiher DF, Ruwisch S, Huang HM. Ob lang oder kurz, berührbar oder nicht: Ist die Längenschätzkompetenz eindimensional? In Siller HS, Weigel W, Wörler JF, editors, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) ; (09.-13.03.2020 bzw. 28.09.-01.10.2020). Vol. 3. Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. 2020. p. 1269-1272. (Beiträge zum Mathematikunterricht 2020). doi: 10.37626/GA9783959871402.0

Bibtex

@inbook{980acdb70af64ca7a360ecda2ad8c2be,
title = "Ob lang oder kurz, ber{\"u}hrbar oder nicht: Ist die L{\"a}ngensch{\"a}tzkompetenz eindimensional?",
keywords = "Didaktik der Mathematik",
author = "Jessica Hoth and Aiso Heinze and Weiher, {Dana Farina} and Silke Ruwisch and Hsin-Mei Huang",
year = "2020",
doi = "10.37626/GA9783959871402.0",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-95987-139-6",
volume = "3",
series = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2020",
publisher = "WTM - Verlag f{\"u}r wissenschaftliche Texte und Medien",
pages = "1269--1272",
editor = "Hans-Stefan Siller and Wolfgang Weigel and W{\"o}rler, {Jan Franz}",
booktitle = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2020",
note = "54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft f{\"u}r Didaktik der Mathematik 2020 ; Conference date: 28-09-2020 Through 01-10-2020",
url = "https://www.mathematik.uni-wuerzburg.de/en/didaktik/up-to-date/single/news/save-the-date-54-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik-maerz-2020-1/",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Ob lang oder kurz, berührbar oder nicht: Ist die Längenschätzkompetenz eindimensional?

AU - Hoth, Jessica

AU - Heinze, Aiso

AU - Weiher, Dana Farina

AU - Ruwisch, Silke

AU - Huang, Hsin-Mei

N1 - Conference code: 54

PY - 2020

Y1 - 2020

KW - Didaktik der Mathematik

UR - https://www.mathematik.tu-dortmund.de/ieem/cms/media/pdf/informationen/BzMU_2020_Vorwort_Inhaltsverzeichnis.pdf

UR - https://d-nb.info/1222110067

U2 - 10.37626/GA9783959871402.0

DO - 10.37626/GA9783959871402.0

M3 - Aufsätze in Konferenzbänden

SN - 978-3-95987-139-6

VL - 3

T3 - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020

SP - 1269

EP - 1272

BT - Beiträge zum Mathematikunterricht 2020

A2 - Siller, Hans-Stefan

A2 - Weigel, Wolfgang

A2 - Wörler, Jan Franz

PB - WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien

CY - Münster

T2 - 54. Online-Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2020

Y2 - 28 September 2020 through 1 October 2020

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Geometric control tools for robotic manipulators
  2. Using Reading Strategy Training to Foster Students´ Mathematical Modelling Competencies
  3. On-Board-Diagnose und On-Board-Measurement
  4. Circular and inclusive utilization of alternative proteins
  5. Programmed Visions
  6. Conveying the Ethics of Artificial Intelligence in K–12 and Academia: A Systematic Review of Teaching Methods
  7. Von „effective control“ zu „contactless control“?
  8. Soziale Netzwerke im Internet
  9. Lernzielorientierung
  10. I share because of who I am: values, identities, norms, and attitudes explain sharing intentions
  11. The Measurement of Grip-Strength in Automobiles
  12. Internet-Based Guided Self-Help for Vaginal Penetration Difficulties
  13. How to Curate Diversity and Otherness in Global Performance Art
  14. Vision Statement for the Planet in 2050
  15. Integrated driver rostering problem in public bus transit
  16. Bolt load retention and creep response of AS41 alloyed with 0.15% Ca
  17. Silent reading fluency and comprehension in bilingual children
  18. Antidumping
  19. Elevated temperature and varied load response of AS41 at bolted joint
  20. The practical wisdom of Peter Drucker
  21. Spaces with a temper
  22. Credit Constraints and Exports
  23. Complexity as experience
  24. Living on the slopes: entrepreneurial preparedness in a context under continuous threat
  25. What is Social Learning?
  26. Introduction
  27. Thermodynamic formulation of models for multiscale crystal plasticity at large deformation
  28. Discussion report part 3
  29. From farm to factory. Vertical trading and processing structures between industrial and developing countries in the international tobacco-economy
  30. Zwischen "Partisanenkampf" und "Kommissar Computer"
  31. Automated Delivery
  32. Towards a critical understanding of work in ecological economics
  33. Network measures of mixing
  34. Extrusion of profiles with variable wall thickness
  35. Identity affirmation and social movement support
  36. Contributing to sustainable development pathways in the South Pacific through transdisciplinary research
  37. Comity
  38. User experience and behavior concerning digital scaffolding during EFL speaking practice
  39. 再生可能エネルギー促進に向けたドイツの法的ステップ