Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Einleitung und Überblick

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Standard

Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Einleitung und Überblick. / Knorr, Dagmar; Neumann, Ursula.
Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Schreibwerkstätten an deutschen Hochschulen. ed. / Dagmar Knorr; Ursula Neumann. Münster u. a.: Waxmann Verlag, 2014. p. 13-19 (FörMig Edition; Vol. 10).

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Harvard

Knorr, D & Neumann, U 2014, Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Einleitung und Überblick. in D Knorr & U Neumann (eds), Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Schreibwerkstätten an deutschen Hochschulen. FörMig Edition, vol. 10, Waxmann Verlag, Münster u. a., pp. 13-19.

APA

Knorr, D., & Neumann, U. (2014). Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Einleitung und Überblick. In D. Knorr, & U. Neumann (Eds.), Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Schreibwerkstätten an deutschen Hochschulen (pp. 13-19). (FörMig Edition; Vol. 10). Waxmann Verlag.

Vancouver

Knorr D, Neumann U. Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Einleitung und Überblick. In Knorr D, Neumann U, editors, Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Schreibwerkstätten an deutschen Hochschulen. Münster u. a.: Waxmann Verlag. 2014. p. 13-19. (FörMig Edition).

Bibtex

@inbook{e889e29fd7004c1c81b3c255cb985c49,
title = "Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben: Einleitung und {\"U}berblick",
keywords = "Erziehungswissenschaften, Schreibdidaktik, Sprachwissenschaften, Schreibdidaktik",
author = "Dagmar Knorr and Ursula Neumann",
year = "2014",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-8309-3011-2",
series = "F{\"o}rMig Edition",
publisher = "Waxmann Verlag",
pages = "13--19",
editor = "Dagmar Knorr and Ursula Neumann",
booktitle = "Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben",
address = "Deutschland",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben

T2 - Einleitung und Überblick

AU - Knorr, Dagmar

AU - Neumann, Ursula

PY - 2014

Y1 - 2014

KW - Erziehungswissenschaften

KW - Schreibdidaktik

KW - Sprachwissenschaften

KW - Schreibdidaktik

UR - https://www.waxmann.com/?eID=texte&pdf=3011.pdf&typ=inhalt

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-8309-3011-2

T3 - FörMig Edition

SP - 13

EP - 19

BT - Mehrsprachige Lehramtsstudierende schreiben

A2 - Knorr, Dagmar

A2 - Neumann, Ursula

PB - Waxmann Verlag

CY - Münster u. a.

ER -

Recently viewed

Researchers

  1. Magda Lena Schütz

Publications

  1. Microstructure and degradation performance of biodegradable Mg-Si-Sr implant alloys
  2. From Balancing Missions to Mission Drift
  3. Measuring what matters in sustainable consumption:
  4. Entscheide du
  5. Datenstrukturen und Algorithmen
  6. What Do We Know About Modernization Today?
  7. Automated Delivery
  8. Determinants in Pay-What-You-Want Pricing Decisions—A Cross-Country Study
  9. A Case for Media Infrastructures
  10. Synchronized arousal between performers and related spectators in a fire-walking ritual
  11. Photochemistry of 2,2', 4,4', %,5'-hexabde (BDE-153) in THF and adsorbed on SiO2
  12. § 350
  13. Milchbubirechnung
  14. In Search of the Dominant Rationale in Sustainability Management
  15. States as Gatekeepers in EU Asylum Politics
  16. Fremdsprachenforschung heute
  17. Ästhetische Operationen
  18. Einleitung
  19. Assessing the contribution of products to the United Nations’ Sustainable Development Goals: a methodological proposal
  20. Embodying Enlivenment
  21. Das Parlament der Dinge
  22. From the Global Renaissance to ‘New Relational Ethics’
  23. Foraging wireworms are attracted to root-produced volatile aldehydes
  24. Klimawandel, Nachhaltigkeit und Transformationsgestaltung
  25. Prima B1
  26. Alberto Giacometti
  27. Collaborative innovation online
  28. Continental-scale ecology versus landscape-scale case studies
  29. Leaving the “sustainability or collapse” narrative behind
  30. Comparative Regionalism beyond Europe versus the Rest
  31. SusTimeAbility
  32. Economic Development and Modernization in Africa Homogenize National Cultures
  33. How organizational actors live out paradoxical tensions through power relations
  34. Food waste as nutrient source in heterotrophic microalgae cultivation
  35. "Welch’ eine arme Sau"
  36. Language Development in Diverse Settings: Interdisziplinäre Ergebnisse aus dem Projekt "Mehrsprachigkeitsentwicklung im Zeitverlauf“ (MEZ). Editorial.
  37. Do sustainability projects stimulate organizational learning in universities?
  38. Quantitative Bildinhaltsanalyse
  39. Eco-Controlling for Environmental Management
  40. Die Mutter
  41. Ontologiebasierte Repräsentation von Integrationsprofilen
  42. A poor international standard for trap selectivity threatens carnivore conservation