IBaLL - Inklusive Basiskompetenzen in den Fachdidaktiken entwickeln

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransferpeer-review

Authors

Original languageGerman
Title of host publicationProfessionalisierung in der Sportlehrer*innenbildung : Konzepte und Forschungen im Rahmen der "Qualitätsoffensive Lehrerbildung"
EditorsMeike Hartmann, Ralf Laging, Christian Scheinert
Number of pages10
Place of PublicationBaltmannsweiler
PublisherSchneider Verlag Hohengehren
Publication date2019
Pages275-284
ISBN (print)978-3-8340-1928-8, 3-8340-1928-3
Publication statusPublished - 2019

Recently viewed

Publications

  1. Forschendes Lernen mit digitalen Medien – Ein Beitrag zur „Diklusion“
  2. Museum visitors and non-visitors in Germany: A representative survey
  3. Nichts als das ? Christoph Brumme erzählt eine autoritäre Erziehung
  4. Deutsches Case Law? - zur Anwendung englischen Rechts unter § 293 ZPO
  5. Integrating Ecosystem Services in Nature Conservation for Colombia
  6. Wissen. Wahrheit. Macht. Foucaults "Morphologie des Willens zum Wissen"
  7. Untersuchungen zur Struktur und Dynamik der Serrahner Buchenwälder
  8. Pre-service teachers’ ability to identify academic language features
  9. Hörbücher und das simultane Lesen und Hören im Deutschunterricht
  10. Informalisierung von governance am Beispiel des Großraums Gauteng
  11. The Internet as a Tool for Sustainability Accounting and Reporting?
  12. Minimal conditions of motor inductions of approach-avoidance states
  13. Introduction: Toward a business administration for the 21st century
  14. Die Bilanz des Can Atalay-Falls für die türkische Strafrechtspflege
  15. Vom antiken Sklavendienst zur modernen Dienstleistungsgesellschaft
  16. Oxygen dependence in the photoreaction of the pesticide metamitron
  17. Spillover of trap-nesting bees and wasps in an urban-rural interface
  18. The impact of nuclear accidents on provisioning ecosystem services
  19. Routledge Handbook of Higher Education for Sustainable Development
  20. Managing Knowledge in Organization Studies Through Instrumentation
  21. Editorial 3/2017: Medien und Flucht – Medienpädagogische Perspektiven
  22. The nexus between top managers’ human capital and firm productivity
  23. Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung
  24. Verfassung ohne Rhetorik? – Zur neuen Gestalt der Europäischen Union
  25. On New Forms of Science Communication and Communication in Science
  26. Von Exellenz-Leuchttürmen, Glühwürmchen und anderweitig Erleuchteten
  27. Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht
  28. Be(coming) an Ambassador of Transformative Change from the Inside Out