Green and Sustainable Extraction of Proteins from Agro-industrial Waste: An Overview and a Closer Look to Latin America

Research output: Journal contributionsScientific review articlesResearch

Authors

The residual biomass generated during food production or after consumption is a valuable source of compounds of interest, such as proteins – primary and essential constituents of all living things. It is of great interest to find new sources of proteins, but more than that, to study sustainable ways for obtaining them in order to avoid socio-environmental impacts. This article presents a brief overview about protein extraction studies and their respective methods, while drawing attention for Latin America production. The objective was to investigate recently published works (2016- early 2022), analyzing the extraction procedures adopted, the plant sources and highlight green protocols and potential waste resources. High volume waste streams from plant processing industries were identified as potential feedstocks for the extraction of proteins as a way to produce sustainable food protein products and other applications.
Original languageEnglish
Article number100661
JournalCurrent Opinion in Green and Sustainable Chemistry
Volume37
ISSN2452-2236
DOIs
Publication statusPublished - 01.10.2022

Bibliographical note

Publisher Copyright:
© 2022 Elsevier B.V.

    Research areas

  • Chemistry
  • Agro-industrial waste, Green and sustainable analytical chemistry, Green sample preparation, Latin America, Protein extraction

Recently viewed

Publications

  1. Computer als Klangmedium
  2. Growth of mussels Mytilus edulis at algal (Rhodomonas salina) concentrations below and above saturation levels for reduced filtration rate
  3. Turning hurt into impact (?)
  4. Repatriate knowledge transfer
  5. Der Wille zum Düpiertsein
  6. Sphodrini
  7. The Law of Close Corporations
  8. Indikatoren für eine diskursive Evaluation transdisziplinärer Forschung
  9. ‘I Want to Persuade You!’–Investigating the effectiveness of explicit persuasion concerning attributes of the communicator and the marketing campaign
  10. Kinderlyrik im Grundschulunterricht
  11. Kompetenzen impliziter Nachhaltigkeitsmanager stärken
  12. Dual Kalman Filters Analysis for Interior Permanent Magnet Synchronous Motors
  13. Medien - Diversität - Ungleichheit
  14. Umgang mit Daten
  15. "Opponieren aus Einsicht und Gründen"
  16. Theater und Technikgeschichte
  17. Schulleitung - ein belastender Job?
  18. Standort- und Netzwerkplanung in Metropolregionen
  19. Einkommensdynamik bei Freien Berufen, Selbstständigen und abhängig Beschäftigten
  20. Art in the Periphery of the Center
  21. Hier werden Parallelwelten im Unterricht sichtbar – Multiperspektivische Unterrichtsvideos in der universitären LehrerInnenausbildung
  22. Von der Sorge um sich selbst
  23. Netzwerk, zwischenbetriebliche Kooperation und Genossenschaft - Entwicklung eines integrativen Begriffsverständnisses
  24. Bodenlos
  25. Merleau-Ponty, Maurice (1908-1961)
  26. Waterfronts im Wandel
  27. ›Sampling‹ als kulturelle Praxis des HipHop
  28. Editoral: Theoretische Autonomie oder Kritik der Kriminologie?
  29. An Empirical Investigation of Terrorism-Induced Stress on Expatriate Attitudes and Performance
  30. Das transdisziplinäre Lehrforschungsprojekt ‚Leben 2014’
  31. Online Channel Sales Premia in Times of COVID-19: First Evidence from Germany
  32. Klimaschutz durch Biokohle
  33. Management Control for Sustainability
  34. Das Zögern auf den Punkt bringen
  35. Public and stakeholder perceptions of 2030 bioenergy scenarios for the Yorkshire and Humber region
  36. Umweltschutz und Tierschutz
  37. Unterrichtsentwicklung: Was einen guten Unterricht kennzeichnet.
  38. Capitalismo e linee di fuga
  39. Arbeitsmaterial zu "Die Chroniken von Narnia - Der König von Narnia"
  40. Wouters-Entscheidung
  41. ‘The song factories have closed!’
  42. Gender & Environment
  43. Mime, Mimesis und Technologie
  44. "!!Fach-an-Sprache-an-Fach!!"
  45. COPERNICUS in Lüneburg
  46. Der Kunde als Innovationsquelle
  47. Warum eigentlich: eine Schule für alle ?