Gesundheitsfördernde Hochschulen

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

Gesundheitsförderung als originär humanökologische Herausforderung
war bereits vor rund zehn Jahren ein Schwerpunktthema der Deutschen Gesellschaft für Humanökologie (DGH) und war regelmäßig in den Mitteilungsseiten
der DGH in GAIA vertreten.
Wie paßt dieses Konzept zur Idee einer nachhaltigen Hochschule?
Original languageGerman
JournalGAIA
Volume15
Issue number2
Pages (from-to)151-153
Number of pages3
ISSN0940-5550
DOIs
Publication statusPublished - 01.06.2006

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Guesnerie, R.: Assessing Rational Expectations 2. ‘Eductive’ Stability in Economics. 2nd Edition
  2. Wirtschaft neu lehren – eine Einleitung
  3. Mixtures of Quaternary Ammonium Compounds and Anionic Organic Compounds in the Aquatic Environment
  4. Applying Place-Based Social-Ecological Research to Address Water Scarcity
  5. OH radical reactivity of airborne terbuthylazine adsorbed on inert aerosol
  6. When Killing is a Crime
  7. Call for Papers Special issue of International Journal of Human Resource Management: Danger and risk as challenges for HRM
  8. The multipole resonance probe: kinetic damping in its spectra
  9. Talking the Talk, Moral Entrapment, Creeping Commitment?
  10. Positive interactions between nitrogen-fixing legumes and four different neighbouring species in a biodiversity experiment
  11. Context and appropriateness
  12. § 28 Ordnung der Abfallbeseitigung
  13. Order Planning
  14. Ästhetische Kommunikation
  15. Digital guided self-help for eating disorders
  16. The impact of long working hours on the health of German employees
  17. Novel ecosystems resulting from landscape transformation create dilemmas for modern conservation practice
  18. Common opossum population density in an agroforestry system in Bolivia
  19. Circular supply chain management for the wind energy industry
  20. Exports and profitability
  21. Systematic student-driven literature reviews in sustainability science
  22. Kontinuierliche Gestaltung skalierbarer Produktionsstufen
  23. Einleitung
  24. Zu einer Theorie Allgemeiner Handlungssysteme
  25. Tree genetic diversity increases arthropod diversity in willow short rotation coppice
  26. Hochschulentwicklung als Lernkontext: Studierende zu Mitgestaltenden machen durch Forschendes Lernen
  27. Thinking Inclusive Science Education from two Perspectives