Genau wahrnehmen - differenziert fördern

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

Authors

Referate zu beurteilen fällt oft schwer, weil es nicht nur um den Inhalt, sondern auch um die Form geht. Und ganz davon abgesehen, haben wir fast sofort einen mehr oder weniger pauschalen Wirkungseindruck: Etwas gefällt uns oder es gefällt uns nicht. Die Präsentation und die Vortragsweise ebenso detailliert einzuschätzen, ist für viele ungewohnt. Ein detaillierter Bewertungsbogen hilft, Leistungen zu bewerten und fördernde Aufgaben punktgenau zu formulieren.
Original languageGerman
JournalDeutsch
Issue number12
Pages (from-to)20-23
Number of pages4
ISSN1614-7669
Publication statusPublished - 2007

Recently viewed

Publications

  1. Modelling Interdependencies Within Production Planning and Control
  2. Effectiveness of an Internet-Based Self-Help Intervention versus Public Mental Health Advice to Reduce Worry during the COVID-19 Pandemic
  3. Fallstudie
  4. Integration durch Wohnungspolitik?
  5. Incorporating the social-ecological approach in protected areas in the anthropocene
  6. Does outcome expectancy predict outcomes in online depression prevention? Secondary analysis of randomised-controlled trials
  7. Immediation as process and practice of signaletic mattering
  8. Didactics of Mathematics in Higher Education as a Scientific Discipline - Conference Proceedings
  9. Less Populist in Power Online Communication of Populist Parties in Coalition Governments
  10. Prenatal air pollution exposure and neonatal health
  11. Moral Sensitivity
  12. On the frontiers of collaboration and conflict: how context influences the success of collaboration
  13. Influence of Torsion on Precipitation and Hardening Effects during Aging of an Extruded AZ91 Alloy
  14. Partialisierte Handlung und Kontrolle
  15. Entity Extraction from Portuguese Legal Documents Using Distant Supervision
  16. Playing the past to understand the present
  17. Constructing small talk in learner-native speaker voice-based telecollaboration
  18. Logistics under Construction
  19. Spatial characterization of social-ecological systems units for management in Tropical Dry Forests
  20. Who participates in which type of teacher professional development?
  21. From the environmental state to the sustainability state? Conceptualization, indicators, and examples
  22. Mysthik
  23. § 289a HGB
  24. Exploring the influence of testimonial source on attitudes towards e-mental health interventions among university students
  25. Das Wissen des Profils
  26. Text und Technik
  27. Probleme und Strategien der Langzeitarchivierung multimedialer Objekte