Erklär mal! Erklären-was, Erklären-wie und Erklären-warum im Mathematikunterricht der Grundschule

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Authors

Erklären-können und Erklärungen-verstehen, ist für Lernende und Lehrende gleichermaßen wichtig. Verschiedene Arten des Erklärens tragen zur Welterschließung und einem entsprechenden Verständnis von Mathematik bei.
Original languageGerman
JournalGrundschule Mathematik
Issue number75
Pages (from-to)8-11
Number of pages4
ISSN1613-9909
Publication statusPublished - 2022

Recently viewed

Publications

  1. Futurizing politics and the sustainability of real-world experiments
  2. Happy and proactive ?
  3. Transdisziplinäre Forschung
  4. Entwicklung eines video- und textbasierten Instruments zur Messung kollegialer Feedbackkompetenz von Lehrkräften
  5. Are nascent entrepreneurs jacks-of-all-trades?
  6. Determination of the octanol-air partition coefficients (KOA) of fluorotelomer alcohols
  7. Methoden und Methodologie in den Nachhaltigkeitswissenschaften
  8. Intelligenz-Comptoirs
  9. An Bildern denken
  10. Technology, Megatrends and Work
  11. Datenbasierte Bestimmung der Auftragsabwicklungsstrategie
  12. The Impact of EU-enlargement on Tourism
  13. A potassium channel protein encoded by chlorella virus PBCV-1
  14. Negotiating Sustainability Transitions
  15. Stratification of stakeholders for participation in the governance of coastal social-ecological systems
  16. Forest Restoration
  17. Semantische Flexibilität im Alltagsgespräch
  18. Greene’s dual-process moral psychology and the modularity of mind
  19. The impact of age and experience on expatriate outcomes
  20. Menschliche Cyborgs und reflexive Moderne
  21. Erratum
  22. sPlot – A new tool for global vegetation analyses
  23. Environmental Shareholder Value
  24. Maize silage digestate application affecting germination and early growth of maize modulated by soil type
  25. Responsible innovation and technology assessment in Europe
  26. Tarifpluralität oder Tarifeinheit - eine Diskussion nah am Betrieb?
  27. Concentrations in ambient air and emissions of cyclic volatile methylsiloxanes in Zurich, Switzerland
  28. The Mission (Im)possible of Climate Action through Quixotic Institutional Work
  29. On cosmotechnics
  30. Das Burnout-Phänomen am Beispiel des Lehrerberufs.
  31. Guesnerie, R.: Assessing Rational Expectations 2. ‘Eductive’ Stability in Economics. 2nd Edition
  32. Planetary carambolage
  33. Change-Beneficial Process Architectures and the Human as a Change Enabler
  34. Kinder erklären das Textschreiben
  35. Neue Fakten über Exporteure und Importeure
  36. SPS steuern Assistenzsysteme in der Digitalen Fabrik
  37. Bringing ecosystem services into economic decision-making
  38. Widerruf des Testaments (§ 2253–2258 BGB),
  39. Sprachlich Verfestigtes analysieren
  40. 100 Per Cent Organic?
  41. Die Liste der "Gottbegnadeten".
  42. Online intervention for prevention of major depression
  43. Negotiating democracy with authoritarian regimes. EU democracy promotion in North Africa
  44. Plattform-Urbanismus.
  45. Im freien Feld
  46. Kommunistische Parteien