Basic Cost Accounting Terminology: An English-German Dictionary

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Cross-country differences in cost accounting philosophies and increasing internationalization are likely to produce linguistic barriers. Moreover, the increasing use of English as a medium of instruction in higher education programs reveals the challenges associated with different cost accounting philosophies particularly. To establish a common understanding of cost accounting terminology, we have created an English-German cost accounting dictionary. We translate all terms using well-established textbooks and the authors’ expertise. This dictionary provides a tool for students and practitioners to study relevant cost accounting terminology. Thereby, the dictionary contributes to the accounting profession and education by creating a common reference frame for communication. In contrast to previous studies, this dictionary focuses on the cost accounting subfield instead of accounting in general, allowing dictionary users to better discriminate disciplinary concepts. Our main conclusion is that the development of such a dictionary is a challenge and requires much effort. Such a dictionary is always bounded by the understanding and interpretation of its developers. Moreover, the dictionary is a snapshot of current cost accounting concepts and will change as new concepts emerge.
Original languageEnglish
JournalCorporate Ownership & Control
Volume19
Issue number4
Pages (from-to)8-16
Number of pages9
ISSN1727-9232
DOIs
Publication statusPublished - 01.08.2022

    Research areas

  • Management studies - dictionary, English, German, Cost accounting, instructor resource, teaching

Documents

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Führt die Neuordnung der Berufsaufsicht und externen Qualitätskontrolle der Wirtschaftsprüfer nach dem APAReG zu einer erhöhten Prüfungsqualität?
  2. Conserving the World's Finest Grassland Amidst Ambitious National Development
  3. Artikel 40 EUV [Kompetenzabgrenzung]
  4. Quelques considérations sur la fonction et la théorie du coup d'Ètat
  5. Schulinspektion - Fluch und Segen externer Evaluation
  6. Sustainable forest management augments diversity of vascular plants in German forests
  7. Der Traum vom „besseren“ Menschen
  8. Bildungskooperation international
  9. Das Existenzgründungsrisiko im Handwerk
  10. Über Kunst schreiben
  11. Triathlon - ein Wechsel zwischen Disziplinen als Inhalt eines variablen Kinderleichtathletiktrainings
  12. Aufgaben- und Rollenpluralität des beruflichen Bildungspersonals
  13. Klimaschutz - Goodies statt Sanktionen?
  14. "Das ist einfach nur unprofessionell"
  15. Geschäftschancen durch Finanzierung Erneuerbarer-Energien-Anlagen
  16. Grundwissen - öffentliches Recht: Der Vorrang des Unionsrechts
  17. Mentale Modelle und Vertrauensbildung
  18. Sustainable Use of Water in the Food and Beverage Sector through Product Water Footprint Labeling
  19. Too much R & D
  20. "Wahrheit für die Phantasie"
  21. Strukturen fächerübergreifender und fachlicher Problemlösekompetenz Analyse von Aufgabenprofilen
  22. Forschung zur Heimerziehung. Eine vergleichende Bilanzierung in Großbritannien und Deutschland
  23. Geschlecht und Ethnizität in audiovisuellen Medien
  24. Measuring Health Literacy in Childhood and Adolescence with the Scale Health Literacy in School-Aged Children - German Version The Psychometric Properties of the German-Language Version of the WHO Health Survey Scale HLSAC
  25. Divergent Perceptions of Peace in Post-Conflict Societies:
  26. Lehren für und Lernen in heterogene(n) Gruppen
  27. Maßgebliche inhaltliche Regelungen des Investitionsschutzrechts
  28. Grundsätze ordnungsmäßiger Kooperation zwischen Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  29. Nationale und internationale Kooperationen und Dissemination
  30. Solarenergie im Jemen-Konflikt: Entwicklungen, Herausforderungen, Chancen
  31. Abteilung orientierte Gesundheitsförderung für Mitarbeiter – was Führungskräfte tun können und sollten
  32. Soziale Herkunft und Kompetenzerwerb
  33. Was heißt Bildung im 18. Jahrhundert?
  34. Abschätzung der flächenhaften Verteilung der nassen Deposition