Authentizität mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

Standard

Authentizität mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen. / Schlüter, Dominik; Besser, Michael.
Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main. ed. / IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt. Vol. 3 Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, 2023. p. 1173-1176.

Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearch

Harvard

Schlüter, D & Besser, M 2023, Authentizität mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen. in IDMI-PG-UF (ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main. vol. 3, WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Münster, pp. 1173-1176, 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM 2022, Frankfurt, Hesse, Germany, 29.08.22. https://doi.org/10.17877/DE290R-23401

APA

Schlüter, D., & Besser, M. (2023). Authentizität mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen. In IDMI.-P. G.-U. F. (Ed.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main (Vol. 3, pp. 1173-1176). WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. https://doi.org/10.17877/DE290R-23401

Vancouver

Schlüter D, Besser M. Authentizität mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen. In IDMIPGUF, editor, Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main. Vol. 3. Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien. 2023. p. 1173-1176 doi: 10.17877/DE290R-23401

Bibtex

@inbook{1599a9fd44614baca2eea165d84b87af,
title = "Authentizit{\"a}t mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen",
keywords = "Didaktik der Mathematik, Empirische Bildungsforschung",
author = "Dominik Schl{\"u}ter and Michael Besser",
year = "2023",
month = apr,
doi = "10.17877/DE290R-23401",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-95987-207-2",
volume = "3",
pages = "1173--1176",
editor = "{IDMI-Primar Goethe-Universit{\"a}t Frankfurt}",
booktitle = "Beitr{\"a}ge zum Mathematikunterricht 2022",
publisher = "WTM - Verlag f{\"u}r wissenschaftliche Texte und Medien",
note = "56. Jahrestagung der Gesellschaft f{\"u}r Didaktik der Mathematik 2022 : Mathematikdidaktiker*innen im Dialog, Jahrestagung der Gesellschaft f{\"u}r Didaktik der Mathematik ; Conference date: 29-08-2022 Through 02-09-2022",
url = "https://aktuelles.uni-frankfurt.de/event/56-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik/",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Authentizität mathematischer Modellierungsaufgaben in standardisierten Testsituationen

AU - Schlüter, Dominik

AU - Besser, Michael

N1 - Conference code: 56

PY - 2023/4

Y1 - 2023/4

KW - Didaktik der Mathematik

KW - Empirische Bildungsforschung

UR - https://www.wtm-verlag.de/category/beitraege-zum-mathematikunterricht/

UR - https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0

UR - https://d-nb.info/1285604601

UR - https://eldorado.tu-dortmund.de/handle/2003/41558

U2 - 10.17877/DE290R-23401

DO - 10.17877/DE290R-23401

M3 - Abstracts in Konferenzbänden

SN - 978-3-95987-207-2

VL - 3

SP - 1173

EP - 1176

BT - Beiträge zum Mathematikunterricht 2022

A2 - , IDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt

PB - WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien

CY - Münster

T2 - 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik 2022

Y2 - 29 August 2022 through 2 September 2022

ER -

DOI

Recently viewed

Researchers

  1. Martin Stange

Publications

  1. A meta-analysis of the contribution of eye movements in processing emotional memories
  2. Dis/Ability and Digital Cultures. A Media-Archaeological Perspective on Inclusion as a Cipher
  3. Developing key competencies for sustainable development in higher education
  4. China schweigt
  5. Influence of Torsion on Precipitation and Hardening Effects during Aging of an Extruded AZ91 Alloy
  6. Fieldwork meets crisis: Introduction
  7. Resisting alignment
  8. Expatriate performance in terrorism-endangered countries
  9. IUCN and perspectives on biodiversity conservation in a changing world
  10. Beyond Biodiversity Conservation
  11. ‚Descriptio ancilla narrationis‘?
  12. The link between audit committees, corporate governance quality and firm performance
  13. An environmentally friendly procedure to obtain flavonoids from Brazilian citrus waste
  14. Reducing aquatic micropollutants – Increasing the focus on input prevention and integrated emission management
  15. Promoting and prolonging the beneficial effects of a vacation with the help of a smartphone-based intervention
  16. Managing the grazing landscape
  17. The Coronavirus as Nature-Culture
  18. Positive interactions between nitrogen-fixing legumes and four different neighbouring species in a biodiversity experiment
  19. Memory, Contradictions and Resignification of Colonial Imagery in “My Heart of Darkness”
  20. Metaphorical constructs and semiotic expressions in the BBC Yoruba Internet memes of English Premier League match results
  21. Validität des NEPS-Mathematiktests für die neunte Klasse
  22. Vorwort
  23. Nonunion representation in Germany
  24. Temporal variations of perfluoroalkyl substances and polybrominated diphenyl ethers in alpine snow
  25. Describing the environmental fate of diuron in a tropical river catchment
  26. Place Studies in Art, Media, Science and Technology