Torben Schmidt

Prof. Dr.

  1. 2025
  2. Published

    Implicit statistical learning and working memory predict EFL development and written task outcomes in adolescents

    Pili-Moss, D., Hamrick, P., Schmidt, T., Meurers, D. & Wendebourg, K., 01.07.2025, In: System. 131, 14 p., 103656.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Virtual-exchange collaboration timeline planner

    Birdman, J., Barron, A., Schmidt, T., Pandarova, I., Çiçek, O. & Benitt, N., 17.04.2025, 5 p. Twillo.de

    Research output: other publicationsOtherTransfer

  4. Published

    Connecting sustainability and culture: Building competencies through virtual exchange

    Birdman, J., Çelik, H., Pandarova, I., Barron, A., Benitt, N. & Schmidt, T., 08.04.2025, North American and European Perspectives on Sustainability in Higher Education. Filho, W. L., Newman, J., Lange, S. A., Trevisan, L. V. & Corazza, L. (eds.). Cham: Springer Nature Switzerland AG, p. 729-747 19 p. (World Sustainability Series; vol. Part F280).

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  5. Published

    Pre-Collaboration virtual exchange planning sheet

    Birdman, J., Barron, A., Schmidt, T., Çiçek, O., Pandarova, I. & Benitt, N., 22.03.2025, 5 p.

    Research output: other publicationsOtherTransfer

  6. Published

    Student Game Design for Language Learning

    Schmidt, T., 18.03.2025, The Palgrave Encyclopedia of Computer-Assisted Language Learning. McCallum, L. & Tafazoli, D. (eds.). 1 ed. Cham: Palgrave Macmillan, Vol. 1. 5 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  7. Published

    Inszenierung

    Küppers, A. & Schmidt, T., 15.02.2025, Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik : Ansätze – Methoden – Grundbegriffe. Surkamp, C. (ed.). 3 ed. Stuttgart: J.B. Metzler, p. 202-203 2 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  8. 2024
  9. Published

    Das Mitch-Spiel-Spiel - Ein Würfelspiel mit, für und über MKL

    Schmidt, T., 21.11.2024

    Research output: Non-textual form typesHypermediaTransfer

  10. Published

    Where Tasks, Technology, and Textbooks Meet: An Exploratory Analysis of English Language Teachers’ Perceived Affordances of an Intelligent Language Tutoring System

    Blume, C., Middelanis, L. & Schmidt, T., 11.11.2024, Textbook 4.0 – From Paper-Based Textbooks with Digital Components to Interactive Teaching and Learning Environments. Ketzer-Nöltge, A. & Würffel, N. (eds.). Berlin : Peter Lang Verlag, p. 125-161 37 p. (Kolloquium Fremdsprachenunterricht; vol. 77).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  11. Published

    Studierende als Spiele-Entwickler*innen und Forscher*innen – Zur Integration von Produktdesign und forschendem Lernen in die Englisch-Lehrkräftebildung

    Schmidt, T., 12.08.2024, Konzeption, Gelingensbedingungen und Qualität fremd- und zweitsprachendidaktischer Hochschullehre : Arbeitspapiere der 44. Frühjahrskonferenz zur Erforschung des Fremdsprachenunterrichts. Burwitz-Melzer, E., Riemer, C. & Schmelter, L. (eds.). Tübingen: Narr Francke Attempto Verlag, p. 185-194 10 p. (Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik ).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  12. Published

    Corrective Feedback beim formfokussierten digitalen Grammatiküben der Fremdsprache Englisch – eine kriteriengeleitete Analyse von Feedbackformen und -strategien am Beispiel von Duolingo

    Wucherpfennig, S. & Schmidt, T., 2024, Digitales Lehren und Lernen im Fachunterricht : Aktuelle Entwicklungen, Gegenstände und Prozesse. Michael, A., Michael, B., Christion, H. & Poldi, K. (eds.). Weinheim: Beltz Juventa Verlag, p. 55-74 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...17 Next