Nele Fischer
Contact
Nele Fischer
- Empirical education research
Research areas
- 2020
- PublishedPre-service teachers’ beliefs about multilingualism in school: an evaluation of a course concept for introducing linguistically responsive teachingFischer, N. & Lahmann, C., 06.2020, In: Language Awareness. 29, 2, p. 114-133 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- PublishedThe role of beliefs in teacher professionalisation for multilingual classroom settingsSchroedler, T. & Fischer, N., 03.2020, In: European Journal of Applied Linguistics . 8, 1, p. 49-72 24 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- 2019
- PublishedEmpirische Erfassung eines „messy constructs“: Überzeugungen angehender Lehrkräfte zu sprachlich-kultureller Heterogenität in Schule und UnterrichtFischer, N. & Ehmke, T., 01.04.2019, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 22, 2, p. 411-433 23 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- 2018
- PublishedProfessionelle Überzeugungen von Lehrkräften: vom allgemeinen Konstrukt zum speziellen Fall von sprachlich-kultureller Heterogenität in Schule und UnterrichtFischer, N., 01.2018, In: Psychologie in Erziehung und Unterricht. 65, 1, p. 35 - 51 17 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
- PublishedDaZKom - a Structure Model of Pre-service Teachers' Competency for Teaching German as a Second Language in the Mainstream ClassroomCarlson, S. A., Köker, A., Rosenbrock-Agyei, S., Ohm, U., Koch-Priewe, B., Hammer, S., Fischer, N. & Ehmke, T., 2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 261-283 23 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- PublishedNationale und internationale Kooperationen und DisseminationHammer, S. & Fischer, N., 2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 285-293 9 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- PublishedÜberzeugungen zu Sprache im Fachunterricht: Erhebungsinstrument und SkalendokumentationFischer, N., Hammer, S. & Ehmke, T., 2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 149-184 36 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review 
- 2016
- PublishedÜberzeugungen von Lehramtsstudierenden zu Mehrsprachigkeit in der Schule.Hammer, S., Fischer, N. & Koch-Priewe, B., 2016, In: Die deutsche Schule. 2016, Beiheft 13, p. 147-171 25 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review 
