Matthias Barth

Prof. Dr.

  1. 2004
  2. Published

    Neue Medien in der Umweltkommunikation

    Barth, M., 2004, Lüneburg: Institut für Umweltkommunikation der Universität Lüneburg, 37 p. (INFU-Diskussionsbeiträge; no. 22/04).

    Research output: Working paperWorking papers

  3. 2005
  4. Published

    14 Internetportale im Bereich Bildung für eine nachhaltige Entwicklung: Ergebnisse einer Studie und Konsequenzen für die Unweltkommunikation

    Barth, M., 2005, Erfolgreiche Umweltkommunikation im Internet: Internetanwendungen im Natur- und Umweltschutz. Peters, U. (ed.). Berlin: Erich Schmidt Verlag, p. 157-167 11 p. (Initiativen zum Umweltschutz; vol. 63).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Internetbasierte Nachhaltigkeitskommunikation

    Barth, M., 2005, Handbuch Nachhaltigkeitskommunikation: Grundlagen und Praxis. Michelsen, G. & Godemann, J. (eds.). 1 ed. München: oekom verlag GmbH, p. 266-273 8 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  6. 2006
  7. Published

    Komplexität verstehen, Zukunftsperspektiven erschließen: das General Studies Modul "Studienprogramm Nachhaltigkeit"

    Barth, M. & Godemann, J., 2006, Persönlichkeitsbildung und Beschäftigungsfähigkeit: Konzeptionen von General Studies und ihre Umsetzungen . Michelsen, G. & Märkt, S. (eds.). Bielefeld: UniversitätsVerlagWebler, p. 33-51 19 p. (Hochschulwesen, Wissenschaft und Praxis : HSW ; vol. 12).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  8. Published

    Multimedia in der Umweltbildung: Multimedia in der Umweltbildung / Heino Apel

    Barth, M., 2006, In: Germanistik. 29, 3, p. 85-86 2 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  9. Published

    Study programme sustainability - a way to impart competencies for handling sustainability?

    Barth, M. & Godemann, J., 2006, Higher education for sustainability: New Challenges from a Global Perspective. Adomßent, M., Godemann, J., Leicht, A. & Busch, A. (eds.). Frankfurt am Main: VAS Verlag für Akademische Schriften, p. 198-207 10 p. (Higher education for sustainability ; vol. 1).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  10. Published

    Umwelt bildet, warum wir anders lernen müssen, Richard Häusler; Christina Fischer (Hrsg.): Umwelt bildet /

    Barth, M., 2006, In: Germanistik. 29, 3, p. 85 1 p.

    Research output: Journal contributionsCritical reviewsResearch

  11. Published

    Lernen mit Neuen Medien - ein Weg für die Bildung für eine nachhaltige Entwicklung?

    Barth, M., 01.01.2006, Bildung für eine nachhaltige Entwicklung: aktuelle Forschungsfelder und -ansätze. Rieß, W. & Apel, H. (eds.). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, p. 69-80 12 p. (Ökologie und Erziehungswissenschaft).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  12. Published

    Nachhaltigkeit interdisziplinär studieren: das Studienprogramm Nachhaltigkeit der Universität Lüneburg

    Barth, M. & Godemann, J., 03.2006, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 1, 1, p. 30-46 17 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  13. 2007
  14. Published

    Gestaltungskompetenz durch Neue Medien? Die Rolle des Lernens mit Neuen Medien in der Bildung für eine nachhaltige Entwicklung

    Barth, M., 2007, Berlin: Berliner Wissenschafts-Verlag. 240 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsTransferpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...14 Next

Recently viewed

Publications

  1. Corrosion behaviour of magnesium alloys with RE additions in sodium chloride solutions
  2. Depressionsspezifische Kosten und deren Einflussfaktoren auf Basis von GKV-Routinedaten
  3. Living on the slopes: entrepreneurial preparedness in a context under continuous threat
  4. Partizipationsmöglichkeiten für Schülerinnen und Schüler im Förderschwerpunkt Lernen
  5. Large, particular bovids may require localised conservation effort to prevent extinction
  6. Explaining General and Specific Factors in Longitudinal, Multimethod, and Bifactor Models
  7. Internetbasierte Selbsthilfeprogramme unterstützen die Behandlung: depressive Störungen
  8. Elution of monomers from three different bonding systems and their antibacterial effect
  9. Going Green with Gamified Learning: Advancing Sustainability through Interactive Learning
  10. Is innovative firm behavior correlated with age and gender composition of the workforce ?
  11. Consensus statement on defining and measuring negative effects of Internet interventions
  12. Teachers' Emotion Regulation Skills Facilitate Implementation of Health-related Intentions
  13. Socio-economic Context of Forest Biodiversity Use along a Town–Forest Gradient in Cambodia
  14. Representation of dissolved organic carbon in the JULES land surface model (vn4.4-JULES-DOCM)
  15. Fairness and the labour market: A theoretical and empirical analysis of layoffs in Germany
  16. Nestedness in fragmented landscapes: a case study on birds, arboreal marsupials and lizards
  17. The Role of Zn Additions on the Microstructure and Mechanical Properties of Mg–Nd–Zn Alloys
  18. Patterns of organizational (sub)culture and their influence on organizational effectiveness
  19. Das Prinzip des Integrativen Gendering und Diversity - Ausgangspunkt und Entwicklungspfade