Elisabeth Hofer

Dr.

Elisabeth Hofer

Contact

Dr. Elisabeth Hofer

  1. 2016
  2. Die geheimnisvolle Flasche

    Hofer, E., Puddu, S., Reiter, K., Abels, S. J. & Lembens, A., 2016, In: PLUS LUCIS. 1/2016, p. 23-26 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  3. Die geheimnisvolle Flasche: Unterrichtsvorschläge für drei Altersstufen

    Hofer, E., Puddu, S. & Lembens, A., 2016, In: Chemie & Schule. 31, 3/2016, p. 13-19 7 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  4. Enquiry-based Science Education in Austrian Teacher Professional Development Courses

    Hofer, E., Lembens, A. & Abels, S., 2016, Science Education Research and Practical Work: A collection of invited papers inspired by the 23rd Symposium on Chemistry and Science Education held at the TU Dortmund University, May 26-28, 2016. Eilks, I., Markic, S. & Ralle, B. (eds.). Hamburg: Shaker Verlag, p. 271-278 8 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  5. Published

    The Austrian way of TEMI

    Hofer, E., Abels, S. & Lembens, A., 2016, In: Chemistry in Action!. 107, p. 23-29 7 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  6. Forschendes Lernen und das 5E-Modell – ein kurzer Überblick

    Hofer, E., Abels, S. J. & Lembens, A., 01.2016, In: PLUS LUCIS. 1/2016, p. 4 1 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2017
  8. Lerngelegenheiten zum Thema Redoxreaktionen und zur Handlungsdimension 'Schlüsse ziehen' / 'Konsequenzen ziehen' schaffen

    Hofer, E., Steininger, R. & Lembens, A., 2017, In: PLUS LUCIS. 1/2017, p. 24-29 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

  9. Unsichtbare Schutzgeister im Kampf gegen den Lebensmittelverderb: MAP - modified atmosphere package

    Steininger, R., Hofer, E. & Lembens, A., 2017, In: Chemie & Schule. 32, 3/2017, p. 5-8 4 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesEducationpeer-review

  10. Was ist Forschendes Lernen? - Vorstellungen österreichischer ChemielehrerInnen

    Hofer, E. & Lembens, A., 2017, Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis. : Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Zürich 2016. Maurer, C. (ed.). Regensburg: Universität Regensburg, p. 808-811 4 p. (Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP); vol. 37).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  11. 2018
  12. Implementierung von Aspekten Forschenden Lernens in den Chemieunterricht der Sekundarstufe II

    Hofer, E. & Lembens, A., 2018, Qualitätsvoller Chemie- und Physikunterricht - normative und empirische Dimensionen: Gesellschaft für Didakik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Regensburg 2017. Maurer, C. (ed.). Regensburg: Universität Regensburg, Vol. 38. p. 70-73 4 p. (Jahrestagung der Gesellschaft für Didakik der Chemie und Physik.; vol. 38).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  13. Implementing aspects of inquiry-based learning in secondary chemistry classes: a case study

    Hofer, E. & Lembens, A., 2018, Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. : Research, Practice and Collaboration in Science Education, Part 18. Finlayson, O., McLoughlin, E., Erduran, S. & Childs, P. (eds.). Dublin, Ireland: Dublin City University, p. 2344-2353 10 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 Next

Recently viewed

Publications

  1. Internetgestützte Nachhaltigkeitsberichterstattung
  2. Aesthetic Design of Masonry Arch Bridges
  3. Notting Hill Gate
  4. Das Nachhaltigkeitskonzept Studierender im Studienverlauf
  5. Die Kolonie im Jenseits.
  6. Compliance with the German Corporate Governance Code and firm performance
  7. Theodor Storms Gedicht „Geh nicht hinein“
  8. Prozess Simulation
  9. Holunderblüten
  10. Notting Hill Gate 5
  11. 'So tun als ob' 2.0
  12. The TPPA, Agribusiness and Rural Livelihoods
  13. Inter- und transdisziplinäre Lehrforschung
  14. Imagining the unimaginable
  15. Cradle to Cradle im Holzfertigbau
  16. Entwicklung eines Integrated Assessment Modells:
  17. Occupational e-Mental Health
  18. How accurate are drivers' predictions of their own mobility? Accounting for psychological factors in the development of intelligent charging technology for electric vehicles
  19. Member States as 'Rambos' in EU Asylum Politics
  20. "Äh, was ich sagen wollte ..."
  21. Geteilte Sorge
  22. Intermediale Performances
  23. PISA
  24. Nachhaltige Entwicklung
  25. The relation of secondary student’s career choice readiness to a six-phase model of career decision-making
  26. The economic insurance value of ecosystem resilience
  27. The Carapacial Ridge of Turtles
  28. Nachhaltigkeit in der Unternehmensberichterstattung
  29. Therapeutic Drug Monitoring of Antifungal Agents in Hematological Patients
  30. Treasuries variance decomposition and the impact of monetary policy
  31. A critical review of the Stress Corrosion Cracking (SCC) of magnesium alloys
  32. “Sposi, Amici, al ballo, al gioco!”
  33. Immanent/Economic Trinity
  34. Analysis of the Influence of Fibers on the Formability of Metal Blanks in Manufacturing Processes for Fiber Metal Laminates
  35. Sustainability Potential Analysis (SPA) of landfills