Andreas Seifert
Dr.

Contact
Dr. Andreas Seifert
- Lifelong Learning
- Educational science
Research areas
- Published
What we mean when we talk about freedom – The KOMFOR study: an analysis of students' choices of courses in interdisciplinary parts of the curriculum
Seifert, A., Strunz, C., Gunkel, M. & Schütz, J., 2014, INTED2014 Proceedings : 8th International Technology, Education and Development Conference. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (eds.). Valencia: International Association of Technology, Education and Development (IATED), p. 780–787 8 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Wahl:Freiheit? Die KOMFOR-Studie zum studentischen Wahlverhalten in überfachlichen Studienprogrammen – statistische Analysen und Auswertung von Interviews
Strunz, C., Adomßent, M., Seifert, A., Schütz, J. & Gunkel, M. A. M., 2016, Bildung und Hochschule: Impulse für Studium und Lehre am Beispiel des Leuphana College. Beck, K., Bothe, T., Glaser, T., Heuer, C., Schütz, J. & Seifert, A. (eds.). Münster [u.a.]: Waxmann Verlag, p. 255-268 14 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Education › peer-review
- Published
Untersuchung individueller und systemischer Wirkfaktoren auf die Rechenfertigkeit von Erstklässlern
Eilerts, K., Rinkens, H.-D. & Seifert, A., 2014, Beiträge zum Mathematikunterricht 2014: Beiträge zur 48. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 10. bis 14. März 2014 in Koblenz. Roth, J. (ed.). Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Vol. 1. p. 333-336 4 p. (Beiträge zum Mathematikunterricht 2014; vol. 1).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Überprüfung eines Kompetenzmodells und Messinstruments zur Strukturierung allgemeiner pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerbildung
Schaper, N. & Seifert, A., 09.11.2011, Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung: Perspektiven der bildungspolitischen Diskussion, der Bildungsforschung und der Mathematik-Didaktik - Festschrift für Hans-Dieter Rinkens.. Eilerts, K., Hilligus, A. H., Kaiser, G. & Bender, P. (eds.). Berlin: LIT Verlag, p. 159-178 20 p. (Paderborner Beiträge zur Unterrichtsforschung und Lehrerbildung; vol. 15).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
Überprüfung eines Kompetenzmodells und Messinstruments zur Strukturierung allgemeiner pädagogischer Kompetenz in der universitären Lehrerbildung
Seifert, A. & Schaper, N., 2010, In: Lehrerbildung auf dem Prüfstand. 3, 2, p. 179-199 20 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
The Three-Tiered Leuphana Model of Student Support
Balsam, R., Newig, J. & Seifert, A., 20.02.2014, Lüneburg: Universität Lüneburg, Institut für Umweltkommunikation (INFU), 14 p. (INFU - Diskussionsbeiträge; no. 39/14).Research output: Working paper › Working papers
- Published
Subcutaneous Administration of Drugs in Palliative Care: Results of a Systematic Observational Study
Bartz, L., Klein, C., Seifert, A., Herget, I., Ostgathe, C. & Stiel, S., 01.10.2014, In: Journal of Pain and Symptom Management. 48, 4, p. 540-547 8 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Struktur eines Instruments zur Kompetenzerfassung in der Sportlehrerausbildung
Kehne, M., Seifert, A. & Schaper, N., 01.02.2013, In: Sportunterricht. 62, 2, p. 53-57 5 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research
- Published
Sprachliche Heterogenität im Musikunterricht
Ahlers, M. L. J. & Seifert, A., 01.10.2015, Theoretische Rahmung und Theoriebildung in der musikpädagogischen Forschung. Niessen, A. & Knigge, J. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 235-249 15 p. (Musikpädagogische Forschung; vol. 36).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
- Published
Praxisorientiertes Projektlernen am Beispiel der Leuphana College-Studien in der Praxis.
Hellmann, K., Teigeler, M. & Seifert, A., 21.03.2014, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 9, 2, p. 101-108 8 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review