The Three-Tiered Leuphana Model of Student Support

Research output: Working paperWorking papers

Authors

In response to growing needs for student counselling, Leuphana University Lüneburg has recently introduced a three-tiered support model for undergraduates. Each of three sub-programmes (College Tutorial, College Study Reflection and College Privatissimum) has different functions and applies to different periods of college studies. Having introduced the main features of each of these, we focus on the College Study Reflection, discussing its rationale, core ideas and implementation. We present results of an initial evaluation and discuss emerging challenges. We close with a critical summary and the potential transferability of the Leuphana approach to other higher education institutions.
Original languageEnglish
Place of PublicationLüneburg
PublisherUniversität Lüneburg, Institut für Umweltkommunikation (INFU)
Number of pages14
Publication statusPublished - 20.02.2014

Documents

Recently viewed

Publications

  1. Von der Frauen-Frage zum Vorsorgenden Wirtschaften
  2. Wie Nachhaltigkeit den Unternehmenserfolg steigert
  3. Von Besserwissern, Moralaposteln und Tugendwächtern
  4. Role of perceived importance in intergroup contact
  5. Integration of expertise or collaborative practice?
  6. Fabeln - ein prozess- und produktorientierter Zugang
  7. Die Einführung des Emissionshandels in Deutschland
  8. Putting sustainability into supply chain management
  9. Strategie und Führung des Wandels von Universitäten
  10. Factored MDPs for detecting topics of user sessions
  11. Symbole unserer Zeit und ihre formierenden Elemente
  12. Selbstorganisiertes Lernen mit Hilfe von Leittexten.
  13. Vermeidung von Lichtverschmutzung - Schutz der Nacht
  14. Friedrich Kittler und der »Mißbrauch von Heeresgerät«
  15. Sustainability communication: an integrative approach
  16. Police and political violence in the 1960s and 1970s
  17. The Conjuncture of “Corbynism” and the UK Labour Party
  18. Quality System Development at the University of Graz
  19. Umwelt und Natur ge(nder)lesen, ge(nder)hört, ge(nder)sehen?
  20. Kompetenzentwicklung im Kontext von Ethik und Konsum
  21. Frauenberufstätigkeit im Sozial- und Gesundheitswesen
  22. Prozessqualität oder pädagogische Beziehungsqualität
  23. Hochschulen und nachhaltige Entwicklung in der Region
  24. Of looking glasses, mirror neurons, culture, and meaning
  25. Wie Lehrerinnen und Lehrer auf das Kopftuch reagieren
  26. Demokratiekompetenz als berufliche Handlungskompetenz
  27. Nachhaltige Agrarpolitik als kontroverses Diskursfeld
  28. Neue Perspektiven für die waldbezogene Bildungsarbeit