Professorship for Sustainable Resource Use

Organisational unit: Professoship

Organisation profile

The working group "Sustainable Resource Use" was established in June 2023 by Prof. David Abson and is affiliated to the School of Sustainability at Leuphana University.

Main research areas

We are an interdisciplinary team working on inter- and transdisciplinary, systems thinking approaches to the sustainable management of natural resources. This work includes both ‘place-based’ research on equitable and sustainable use of ecosystem services at the landscape scale; and national to global modelling of resource and energy flows in relation to notions of social and ecological sufficiency.  

Typically, our work takes a social-ecological approach to addressing issues related to equitable and sustainable resource use in a complex and increasingly globalized economic system. The research seeks to balance, theoretical methodological and empirical insights.

Our goal is to contribute to sustainability through robust and socially relevant knowledge (co)creation.

Recently viewed

Publications

  1. Zugang zu humangenetischen Ressourcen indigener Völker Lateinamerikas
  2. Stieftöchter der Psychoanalyse? Ellen Key, Hermine Hug-Hellmuth und Charlotte Bühler
  3. Öffentlicher Personenverkehr
  4. „Mein Trost, Kampf und Sieg ist Christus“
  5. Historical Dictionary of Children's Literature
  6. Should we really ‘hermeneutise’ the Digital Humanities? A plea for the epistemic productivity of a ‘cultural technique of flattening’ in the Humanities.
  7. Zwischen 2007 und 2015 verdoppeln sich die Abiturientenzahlen
  8. Die Blockade der Energiewende wird die USA teuer zu stehen kommen
  9. Die autoritäre Persönlichkeit
  10. Graf, Werner: Lesegenese in Kindheit und Jugend. Einführung in die literarische Sozialisation
  11. Grundlagen und Bedeutung der grenzüberschreitenden Vermögensabschöpfung unter besonderer Berücksichtigung der Verordnung (EU) 2018/1805 – Teil 1
  12. Die Praxis der Innovationsforschung – im Spannungsfeld von Wissenschaft, Ökonomie, Steuerung und Organisation
  13. Kooperative Qualifizierung von Lehrern und Ausbildern als Beitrag zur Professionalisierung. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung im Rahmen des Projektes "XENOS-Mentoren"
  14. Niedrige Testmodellpassung als Resultat mangelnder Auswertungsobjektivität bei der Kodierung landesweiter Vergleichsarbeiten durch Lehrkräfte
  15. Digitale Transformation (fremd)sprachlicher Lehr-Lernprozesse und der Bildungsauftrag im Fach
  16. Gender in Lehre und Didaktik - eine europäische Konferenz in Erfurt, hrsg. von Gesine Spieß; Cilie Rentmeister
  17. Bürgerbeteiligungsmodelle für erneuerbare Energien
  18. Eine Rebellion des Klangs gegen die Diktatur der schweren Taktteile
  19. Learning about European neighbours in primary school teacher training
  20. Moosbrand