Institute of Experimental Industrial Psychology

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Experimental Industrial Psychology, also known as LüneLab, is a research facility at the School of Management and Technology at Leuphana University Lüneburg.

The members of the LüneLab conduct research on various industrial psychology issues.

For example, areas such as safety and error research, stress and strain research, cognitive ergonomics, psychological decision research, market research, sensor technology and psychonics are scientifically explored.

LüneLab has various laboratories for scientific research.

Main research areas

Methodology and market psychology

Corporate Management, Strategy and Organization

 

  1. 2003
  2. Published

    Evaluation der Arbeit der Drogenkonsumräume in der Bundesrepublik Deutschland: Endbericht

    Poschadel, S., Höger, R., Schnitzler, J. & Schreckenberg, D., 2003, Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. 264 p.

    Research output: Books and anthologiesMonographsResearch

  3. Published

    Lernprotokollunterstütztes Lernen - ein Vergleich zwischen unstrukturiertem und systemkontrolliertem diskursivem Lernen im Netz

    Pfister, H., Muhlpfordt, M. & Muller, W., 2003, In: Zeitschrift für Psychologie. 211, 2, p. 98-109 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Night-time noise annoyance: state of the art

    Höger, R., Schreckenberg, D., Felscher-Suhr, U. & Griefahn, B., 2003, Noise pollution and health. Prasher, D. (ed.). London: Noise Research Network Publisher, p. 31-37 7 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  5. Published

    Optical flow fields and visual attention in car driving

    Höger, R. & Schinauer, S., 2003, Driver behaviour and training: Papers presented at the First International Conference on Driver Behaviour and Training. Dorn, L. (ed.). Ashgate Publishing Limited, p. 213-222 10 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  6. Published
  7. 2004
  8. Published

    Aufmerksamkeitsprozesse im dreidimensionalen Raum

    Höger, R. & Schinauer, T., 2004, 100 Jahre Deutsche Gesellschaft für Psychologie: 44. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie ; Göttingen, 26. bis 30. September 2004 . Rammsayer, T. (ed.). Lengerich: Pabst Science Publishers, p. 22 1 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksPublished abstract in conference proceedingsResearchpeer-review

  9. Published

    Die Aktion "Darauf fahr' ich ab ...": Wirkungsanalyse einer Verkehrsaufklärungskampagne

    Regler, M., Haustein, S. & Höger, R., 2004, In: Zeitschrift für Verkehrssicherheit. 50, 1, p. 33-38 6 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  10. Published

    Die demografische Herausforderung: Wie können Unternehmen und Personalmanagement reagieren?

    Deller, J., Hiekel, A., Waszak, A. & Gastreich, M., 2004, In: Wirtschaftspsychologie aktuell. 11, 3, p. 10-14 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearch

  11. Published

    Forschungsmethoden

    Pfister, H.-R., 2004, CSCL-Kompendium: Lehr- und Handbuch zum computerunterstützten kooperativen Lernen. Haake, J., Schwabe, G. & Wessner, M. (eds.). München [u.a.]: Oldenbourg Schulbuchverl, p. 5-13 9 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  12. Published

    Learning and Re-learning from net- based cooperative learning discourses

    Pfister, H.-R., Müller, W. & Holmer, T., 2004, ED-MEDIA 2004 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications. Cantoni, L. & McLoughlin, C. (eds.). Waynesville: Association for the Advancement of Computing in Education, p. 2720-2724 5 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...39 Next

Recently viewed

Publications

  1. Die Entwicklung des Emotionswissens und der behavioralen Selbstregulation bei Vorschulkindern mit und ohne Migrationshintergrund
  2. Potenzielle „Familienähnlichkeit“ zwischen der sozioökonomischen Bildung und dem Lernfeldansatz der wirtschaftsberuflichen Bildung
  3. Delineating the interplay between subjective safety and country image in influencing international tourists’ extrinsic travel motives
  4. Photodegradation, Photocatalytic and Aerobic Biodegradation of Sulfisomidine and Identification of Transformation Products By LC–UV-MS/MS
  5. Lösung kurzfristiger kostenrechnerischer Entscheidungsprobleme im Absatz- und Beschaffungsbereich mithilfe der linearen Simultanplanung
  6. Relationale Sozialtheorie und die Materialität des Sozialen 'Kontaktmedien' als Vermittlungsinstanz zwischen Infrastruktur und Lebenswelt
  7. Dür, Andreas/Mateo, Gemma (2016): Insiders versus Outsiders. Interest Group Politics in Multilevel Europe. Oxford, New York: Oxford University Press.
  8. Impact of anthropogenic input on physicochemical parameters and trace metals in marine surface sediments of Bay of Bengal off Chennai, India
  9. Zukunftsfähige Formate für digitale Lernangebote – innovative didaktische Ansätze am Beispiel einer Lernplattform für Künstliche Intelligenz
  10. THE SOVIET-UNION UNDERGOING RADICAL CHANGE - HISTORICAL BACKGROUND, OBJECTIVES AND LIMITS OF THE REFORM POLICY OF GORBACHEV - GERMAN - MEISSNER,B
  11. Beeinflussen Regierungen die parlamentarische Tagesordnung? Agendakontrolle und Zeitverteilung im britischen Unterhaus und im Deutschen Bundestag
  12. Konzept eines Orientierungsrahmens für den Lernbereich Globale Entwicklung im Fach Informatik im Rahmen der Bildung fur Nachhaltige Entwicklung
  13. Livestock grazing and rainfall manipulation alter the patterning of CO2 fluxes and biomass development of the herbaceous community in a humid savanna
  14. Christopher H. Achen / Larry M. Bartels: Democracy for Realists. Why Elections Do Not Produce Responsive Government, Princeton: Princeton University Press 2017
  15. Taxing the Rich: A History of Fiscal Fairnes in the United States and Europe by Kenneth Scheve and David Stasavage. Princeton: Princeton University Press, 2016
  16. How does collaborative freshwater governance affect legitimacy?: Comparative analysis of 14 cases of collaboration in Aotearoa New Zealand between 2009 and 2017
  17. Is too much help an obstacle? Effects of interactivity and cognitive style on learning with dynamic versus non-dynamic visualizations with narrative explanations
  18. Transition als politische Gelegenheit und Demobilisierung von Bewegungen (Klandermans, Bert/van Stralen, Cornelis (Hg.) 2015: Movements in Times of Democratic Transition)
  19. Lobbying in Europe: Public Affairs and the Lobbying Industry in 28 EU Countries, edited by A.Bitonti and P.Harris (Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2017, ISBN 9781137552556)
  20. "Mein Vordermann heißt Margarine und hinter mir ist eine Orgel." Spiele zur Wiederholung und Festigung des ABC, die eine bessere Orientierung im Wörterbuch ermöglichen