Zeitschrift für Psychologie, 2190-8370
Journal
1 - 9 out of 9Page size: 10
- 2024
- E-pub ahead of print
How to Communicate Science to the Public?
Konig, L. M., Altenmüller, M. S., Fick, J., Crusius, J., Genschow, O. & Sauerland, M., 06.09.2024, (E-pub ahead of print) In: Zeitschrift fur Psychologie / Journal of Psychology. 12 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- 2019
- Published
Intra-Individual Value Change in Adulthood: A Systematic Literature Review of Longitudinal Studies Assessing Schwartz’s Value Orientations
Schuster, C., Pinkowski, L. & Fischer, D., 01.2019, In: Zeitschrift für Psychologie. 227, 1, p. 42-52 11 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- 2012
Strategic control over the unhelpful effects of primed social categories and goals
Webb, T. L., Sheeran, P., Gollwitzer, P. M. & Trötschel, R., 2012, In: Zeitschrift für Psychologie. 220, 3, p. 187-193 7 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2008
Assessment of competencies
Leutner, D. & Klieme, E., 01.01.2008, In: Zeitschrift für Psychologie. 216, 2, p. 60-60 1 p.Research output: Journal contributions › Other (editorial matter etc.) › Research
Current issues in competence modeling and assessment
Koeppen, K., Hartig, J., Klieme, E. & Leutner, D., 01.01.2008, In: Zeitschrift für Psychologie. 216, 2, p. 61-73 13 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
Self-regulated learning as a competence: Implications of theoretical models for assessment methods
Wirth, J. & Leutner, D., 2008, In: Zeitschrift für Psychologie. 216, 2, p. 102-110 9 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2007
Self-regulated learning with a text-highlighting strategy a training experiment
Leutner, D., Leopold, C. & Den Elzen-Rump, V., 01.01.2007, In: Zeitschrift für Psychologie. 215, 3, p. 174-182 9 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2003
- Published
Lernprotokollunterstütztes Lernen - ein Vergleich zwischen unstrukturiertem und systemkontrolliertem diskursivem Lernen im Netz
Pfister, HR., Muhlpfordt, M. & Muller, W., 2003, In: Zeitschrift für Psychologie. 211, 2, p. 98-109 12 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 1994
Vergleich von Polaritätsprofilen durch Neuheitsfilter
Höger, R., 1994, In: Zeitschrift für Psychologie. 202, 2, p. 161-171 11 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review