Tag der Lehre 2016

Activity: Participating in or organising an academic or articstic eventExternal workshops, courses, seminarsEducation

Stefan Koch - Speaker

    Dialog, individuelle Lernbegleitung und Kooperation: Wie viel Zeit haben wir? Wie viel Zeit nehmen wir uns?

    Eine qualitativ hochwertige Lehre ist eine Kernaufgabe der Leuphana Universität. Im Rahmen des Tags der Lehre wird diese in den Mittelpunkt der Universitätsgemeinschaft gerückt. Studierende, Lehrende und Mitarbeitende der lehrnahen Verwaltung sowie externe Expertinnen und Experten bekommen an diesem Tag die Gelegenheit, gemeinsam Herausforderungen, Lösungsansätze und Innovationen rund um didaktische und methodische Fragestellungen zu diskutieren und produktiv zu bearbeiten.

    Der erste Tag der Lehre findet Donnerstag, den 21. Januar 2016 am Campus Scharnhorststraße statt und setzt folgende Themenschwerpunkte:

    - Interdisziplinarität: Fachsensible Lehre in einem interdisziplinären Studienmodell – wie geht das zusammen?
    - Erfahrungsorientierung: Aus der Praxis lernen – wie können Reflexionen im Studium ermöglicht und genutzt werden?
    - Diversität und Interkulturalität: Wie entstehen durch Vielfalt neue Möglichkeitsräume beim Lehren und Lernen?
    - Dialog in Lehrveranstaltungen: Zwischen Individuum und Masse – welche Möglichkeiten der Reflexion, der Beteiligung und des Lernens im Gespräch gibt es?
    - Interaktive digitale Lehre: Wie kann universitäres Lehren und Lernen durch die Implementierung von webbasierten Lehr- und Lernformaten weiterentwickelt werden?

    Der Tag der Lehre wird von dem Projekt „Leuphana... auf dem Weg!“ organisiert und ausgerichtet. Ziel ist die Erhöhung der Aufmerksamkeit für Lehre und Lernen sowie das Sichtbarmachen von gelungenen Lehrbeispielen und Ideen.
    21.01.2016
    Tag der Lehre 2016

    Event

    Tag der Lehre 2016

    16.01.1631.01.16

    Lüneburg, Germany

    Event: Other

    Documents

    Recently viewed

    Researchers

    1. Christian Rudeloff

    Activities

    1. Transdisziplinäre Forschung: Diversität und Differenz
    2. Workshop „Science Fiction – Die Zukünfte des Computers” 2002
    3. Workshop Gold, Weihrauch und Malerei. Notion and Representation of Value in Art - 2013
    4. Make academia meaningful again: A conversation on research, cocreation and impact
    5. Comparing Various Theories on the Social Organization of Arts
    6. Prototyping in der transdisziplinären Teamarbeit
    7. Observing Videos of Teachers’ Own or Others’ Classrooms. What Do Teachers Learn When They Analyze Two Different Video Types?
    8. Workshop "Marked-based Instruments (MBI) for Ecosystem Services and Nature Protection" - 2011
    9. Conference on Cross-sectional Dependence in Panel Data Models - 2013
    10. Archive, Non-Archive, Counter-Archive
    11. International Conference on E-Health Networking, Application and Services 2017
    12. Preliminary results of a web-based and mobile stress-management intervention for employees
    13. How working from home impairs recovery from work: Anticipated availability as a cognitive process in the stressor-detachment model
    14. Learning Management Systems in EFL: Simulating the U.S. Presidential Election in a Transatlantic Blended Learning Project
    15. Exploring the potential role of priority effects for ecological restoration
    16. WK ORG Workshop - WK ORG 2019
    17. Science-Society Interfaces: Co-Organizing and Reporting of a Session at the 2nd Future Earth Summit
    18. Chronic pain patients' acceptance of internet-based interventions and how to influence it: a randomised controlled trial
    19. Inquiry-based Learning Environment to Welcome the Diversity of a Chemistry Class
    20. {Futures} loading...

    Publications

    1. Why a Systematic Investigation of Production Planning and Control Procedures is Needed for the Target-oriented Configuration of PPC
    2. Gender, Space and Development: An Introduction to Concepts and Debates
    3. Tschick
    4. Exploring intrinsic, instrumental and relational values for sustainable management of social-ecological systems
    5. Complex predicates in German resultative constructions
    6. Development and validation of chemometrics-assisted spectrophotometry and liquid chromatography methods for the simultaneous determination of the active ingredients in two multicomponent mixtures containing chlorpheniramine maleate and phenylpropanolamine hydrochloride.
    7. Effects of plyometric training on postural control in static and dynamic testing situations
    8. 9th challenge on question answering over linked data (QALD-9)
    9. A transfer operator based numerical investigation of coherent structures in three-dimensional Southern ocean circulation
    10. A piezo servo hydraulic actuator for use in camless combustion engines and its control with MPC
    11. Editors’ Introduction
    12. Careless responding detection revisited
    13. IFIP WG 13.5 workshop on resilience, reliability, safety and human error in system development
    14. An Extended Kalman Filter as an Observer in a Control Structure for Health Monitoring of a Metal-Polymer Hybrid Soft Actuator
    15. Identification of Parameters and States in PMSMs
    16. Language Model Transformers as Evaluators for Open-domain Dialogues
    17. rSOESGOPE Method Applied to Four-Tank System Modeling
    18. Construal level theory
    19. Development and characterisation of a new interface for coupling capillary LC with collision-cell ICPMS and its application for phosphorylation profiling of tryptic protein digests
    20. Separable models for interconnected production-inventory systems
    21. Release of monomers from four different composite materials after halogen and LED curing
    22. Meat substitutes
    23. Identifying determinants of teachers' judgment (in)accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model
    24. Young children spontaneously recreate core properties of language in a new modality
    25. Scaffolding, software and scenarios