University-School Partnerships in Teacher Education in Germany

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

University-school partnerships are essential elements of the teacher education system in Germany. They allow mitigating system inherent challenges such as the theory-practice gap, the institutional fragmentation among the three consecutive phases in the German teacher education system, and the structural innovation lethargy. Thus, university-school partnerships bear potentials for the improvement of student teachers' and teachers' professional development, the implementation of didactical advancements, and systemic capacity building. Against this background, the present contribution provides a systematic outline of various types of university-school partnerships in teacher education in Germany. This outline is structured with regard to the following characteristics: (1) the degree of formalisation and institutionalisation, (2) the quality and intensity of cooperative relations and (3) the general objectives of the university-school partnerships. Moreover, conceptual considerations will be combined with reflections on relevant educational policies and illustrating examples.
OriginalspracheEnglisch
TitelQuality in Teacher Education and Professional Development : Chinese and German Perspectives
HerausgeberTimo Ehmke, John Chi-Kin Lee
Anzahl der Seiten14
ErscheinungsortLondon
VerlagRoutledge Taylor & Francis Group
Erscheinungsdatum28.09.2021
Auflage1
Seiten192-205
ISBN (Print)9780367469375
ISBN (elektronisch)9781003197973
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 28.09.2021

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2022 selection and editorial matter, John Chi-Kin Lee and Timo Ehmke; individual chapters, the contributors.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Sustainable corporate governance and corporate carbon outputs
  2. Ecosystems and People – an inclusive, interdisciplinary journal
  3. 'YouTubers unite': collective action by YouTube content creators
  4. Artikel 205 AEUV [Handlungsgrundsätze auf internationaler Ebene]
  5. Abschlussbericht zur Online-Befragung "Mehr Zeit für gute Schule"
  6. Decolonizing Otherness through a Transcultural Lens: Conclusion
  7. The Problems of Modern Societies — Epistemic Design around 1970
  8. Sustainability process assessment on transformative potentials
  9. Verträge, Vertrauen und Unternehmenserfolg in Automobilclustern
  10. Vom integrierten Umwelt- zum heutigen Nachhaltigkeitsmanagement
  11. Injection of CO2 for the inhibition of scaling in ATES systems
  12. Einleitung: Zur Diskursanalyse einer sozialen Ausnahmesituation
  13. Hoch- und tieffrequente Bildinformation bei der Objekterkennung
  14. Step-Up-Modell auch für Erwerbe von Nichtanrechnungsberechtigten?
  15. A Research Note on Age Discrimination and the Desire to Retire
  16. Emotionale Bildkommunikation mittels nonverbaler Kommunikation
  17. Berufliche Selbständigkeit als "verlockende" Karrierealternative
  18. Methoden und Methodologie in den Nachhaltigkeitswissenschaften
  19. Die Corona-Pandemie in der verwaltungsrechtlichen Prüfung (Teil 2)
  20. Kommentierung von Art. 114 AEUV: Rechtsangleichung im Binnenmarkt
  21. Die Corona-Pandemie in der verwaltungsrechtlichen Prüfung (Teil 1)
  22. Swarm Robotics, or: The Smartness of 'a bunch of cheap dumb things'
  23. The Altmark Trans judgment: consequences for the hospital sector
  24. Gibt es eine Zahlungsbereitschaft für nachhaltige Reiseprodukte?
  25. The impact of (social) anchors on Prospect Theory's value function
  26. Climate-driven losses to knowledge systems and cultural heritage
  27. Conceptual frameworks and methods for advancing invasion ecology