Unfamiliar fuel: How the UK public views the infrastructure required to supply hydrogen for road transport

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In 2007, under contract to the UK Department for Transport, we engaged with the public about the infrastructure to supply hydrogen for transport. We combined a quota-sample survey of 1003 across three disparate 'travel-to-work areas' in England with focus groups representative of them. We informed the groups 'at arm's length' through a purpose-made video, composed with advice from a hydrogen scientist and made by professional broadcasters. Participants saw benefits in hydrogen energy. None rejected it on safety grounds, though many discussed the risks. The costs were considered a problem. 'The public' was not of one mind. Regular car drivers were unwilling to reduce their car use. Bus users, cyclists and walkers often sought improvements in air quality. Motorists knew more than others about hydrogen energy. In discussion we seek psychological and socio-cultural explanations for these results. We conclude by drawing out implications for the future of hydrogen in transport.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftInternational Journal of Hydrogen Energy
Jahrgang41
Ausgabenummer15
Seiten (von - bis)6534-6543
Anzahl der Seiten10
ISSN0360-3199
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 27.04.2016

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Brominated flame retardants and dechloranes in eels from German Rivers
  2. Die Hamburger Verfassung im europäischen Kontext
  3. Conservation management of eastern Australian farmland birds in relation to landscape gradients
  4. Entwicklung eines integrativen Logistikmodells für die unternehmensinterne Lieferkette
  5. Blitzlicht
  6. Appointing female CEOs in risky and precarious firm circumstances.
  7. Sprachstandsmessung
  8. Социальная работа на пути к европейской науке и профессии
  9. KESS 4 - Lehr- und Lernbedingungen in Hamburger Grundschulen.
  10. Wissen(schaft)sskepsis
  11. Strategisches Experimentieren im Naturwissenschaftlichen Unterricht
  12. Partizipation, Kooperation und nachhaltige Entwicklung
  13. Distributionsdichte
  14. Not Just Riot Grrrls! Punk Rock Feminism in the Philippines
  15. Women and the conservation of agroecosystems
  16. Komitees gegen Folter
  17. Dehydration and Pelletisation of Agricultural Biomass by Extrusion
  18. The Grime of Critique
  19. A Note on Happiness in Eastern Europe
  20. Transferring sustainability solutions across contexts through city-university partnerships
  21. `Macht ist kein Samthandschuh der Gewalt`- Macht als Grundbegriff einer kritischen Handlungswissenschaft?
  22. Research-based coaching of academic staff as means to improve Engineering Education
  23. Bildung, Pluralität und Demokratie
  24. Detecting Hidden Friendship in Online Social Networks
  25. Klassentestheft Teil 1 (10 Ex.) - 2. Schuljahr
  26. Coral Stone Mosques in Coastal East Africa
  27. Computerspiele mit und ohne Gewalt
  28. Die Sintflut
  29. Chantal Mouffe – Gezähmte Radikale oder überschätzte Reformerin? Stefan Wallascheks ZPTh-Artikel in der Diskussion
  30. Works councils
  31. Das Wissen, von dem deutsche Hochschulen nicht wissen, dass sie es wissen
  32. The German Manufacturing Sector is a Granular Economy
  33. Bundesrat: Zustimmung zum E-Government-Gesetz
  34. Bindung von Führungsnachwuchskräften an Organisationen durch Fairness in der Personalentwicklung
  35. Proceedings of the Conference "Protection of the Environment and the Climate"
  36. Das label und die macht
  37. „Perspektiven wechseln“ – Tagen unter Pandemiebedingungen
  38. Die Bemessung des Hinterbliebenengeldes gemäß § 844 Abs. 3 BGB
  39. Inklusion und Umgang mit Heterogenität in der beruflichen Bildung
  40. Trickkisten: Heinz von Foerster und der Zauber der Kybernetik