The Influence of After-Sales Service Determinants on Brand Loyalty Within the Premium Automotive Industry: An Empirical Comparison of Three Countries

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This study examines the influence of after-sales service determinants on brand loyalty in the premium automotive sector. Reflective and formative variables were measured using partial least-squares path modeling. The model was tested by telephone interviews among 1,500 automobile after-sales customers in three countries: France, Italy, and Spain. The results show that after-sales service satisfaction does not have a direct influence on brand loyalty; however, an indirect effect mediated by service loyalty can be observed. Neither service satisfaction nor service loyalty has an influence on brand loyalty in France. Brand image, followed by product satisfaction, has the strongest effect on brand loyalty. Furthermore, gender moderates the causal relationship between service quality and service satisfaction in Spain.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftService Science
Jahrgang4
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)365-381
Anzahl der Seiten17
ISSN2164-3962
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2012

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Kommentierung zu Buch 11 der ZPO: Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  2. PowerPoint und die Einkapselung von Prozessualität im projektübergreifenden Lernen
  3. Pouvoir, violence, représentation
  4. Führungsstrukturen im Lichte theoretischer Ansätze
  5. Klett, David: Die Form des Kindes. Kind, Familie, Gesellschaftsstruktur. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft
  6. Clean by Nature. Lebhafte Oberflächen und das holistisch-systemische Erbe der zeitgenössischen Bionik
  7. Die technologische Sinnverschiebung
  8. Foreign Ownership and Firm Survival: First evidence for enterprises in Germany
  9. § 290 Verzinsung des Wertersatzes
  10. Education/Social Pedagogy
  11. Schulleitungen in Deutschland
  12. Ist Krafttraining gesund?
  13. Normativ-rechtliche Grundlagen der Forschung an Nichteinwilligungsfähigen
  14. Germany after the Grand Coalition
  15. Lexikon des Steuerrechts
  16. Government bond yields in Germany and Spain
  17. Voraussetzungen eines Anspruchs auf Zahlung einer Pauschale i.S.v. § 288 Abs. 5 Satz 1 BGB
  18. Foreword
  19. Zum Stand von Energiegenossenschaften in Deutschland
  20. Bilderwelten - Weltbilder : intermediale Repräsentation fremder und eigener Nationen in ABC- und Bilderbüchern
  21. Middle Pleistocene lake shore environments and archaeological sites of Schöningen, Lower Saxony, Germany
  22. Offene Rituale in der Gruppenarbeit mit Kindern
  23. Schulintegrierte Produktionsstätten aus Sicht der Berufsbildungswissenschaften
  24. Depot 4.9.
  25. Management als Bündel aus Praktiken, Diskursen und Technologien
  26. Internationales Steuerrecht
  27. Pioniere nachhaltiger Lebensstile