The Influence of After-Sales Service Determinants on Brand Loyalty Within the Premium Automotive Industry: An Empirical Comparison of Three Countries

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This study examines the influence of after-sales service determinants on brand loyalty in the premium automotive sector. Reflective and formative variables were measured using partial least-squares path modeling. The model was tested by telephone interviews among 1,500 automobile after-sales customers in three countries: France, Italy, and Spain. The results show that after-sales service satisfaction does not have a direct influence on brand loyalty; however, an indirect effect mediated by service loyalty can be observed. Neither service satisfaction nor service loyalty has an influence on brand loyalty in France. Brand image, followed by product satisfaction, has the strongest effect on brand loyalty. Furthermore, gender moderates the causal relationship between service quality and service satisfaction in Spain.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftService Science
Jahrgang4
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)365-381
Anzahl der Seiten17
ISSN2164-3962
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2012

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Neue Medien im interdisziplinären Musikunterricht – Geschichte, Chancen und Beispiele
  2. Öffentlichkeitsbeteiligung und EU Hochwasserrisikomanagement-Richtlinie
  3. Schlobinski, P. (2014). Grundfragen der Sprachwissenschaft. Eine Einführung in die Welt der Sprache(n). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht
  4. The Development of International Law by the International Court of Justice
  5. Poststrukturalistische Diskurs- und Hegemonietheorie: Die Veränderbarkeit der Ordnung
  6. ROYAL-COMMISSION-ON-ANCIENT-AND-HISTORICAL-MONUMENTS-IN-WALES, GLAMORGAN INVENTORY, VOL 3 PT 1A, THE EARLY CASTLES, FROM THE NORMAN-CONQUEST TO 1217
  7. Kommentierung zu Buch 11 der ZPO: Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  8. Gaspreiskontrolle im Vertragsrecht ?
  9. Kreditwirtschaftliche Vertriebsstrategeien
  10. Aufgabenkultur
  11. Die Sozialisierung des Wissens und das Streben nach Deutungsmacht
  12. Regionalorganisationen in Afrika - eine Bilanz
  13. PowerPoint und die Einkapselung von Prozessualität im projektübergreifenden Lernen
  14. Reittourismus: Entwicklungspotenzial der Binnenregionen Mecklenburg-Vorpommerns
  15. Pouvoir, violence, représentation
  16. Low Balling und Reform der europäischen Abschlussprüfung
  17. Utopie, Physiologie und Technologie des Fernsprechens
  18. The Legitimation of International Organizations
  19. Führungsstrukturen im Lichte theoretischer Ansätze
  20. Teilhabe behinderter Menschen am Arbeitsleben: Allgemeine Leistungen
  21. Konzerninterne Lieferung keine "Verbreitung an die Öffentlichkeit"
  22. The Infraordinary
  23. Kontrollierter Kontrollverlust
  24. New Zealand and Chile: Partnership for the Pacific century?
  25. National sustainability strategies
  26. Hybride Bedrohungen
  27. Gespielte Medien und die Anfänge 'phonographischer Arbeit'
  28. Klett, David: Die Form des Kindes. Kind, Familie, Gesellschaftsstruktur. Weilerswist: Velbrück Wissenschaft
  29. Geißel, Brigitte: Kritische Bürger - Gefahr oder Ressource für die Demokratie? Frankfurt/New York: Campus Verlag 2011
  30. Unternehmerische Motivation und Wiedergründungsbereitschaft
  31. Schülerfeedback in der Grundschule.
  32. Kübra Gümüşay: Sprache und Sein, Berlin 2018
  33. Fahrstuhl: Vom Fremdkörper zum Gebäudekern