The Competitive Strategies of Ecopreneurs: Striving for Market Leadership by Promoting Sustainability
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
Authors
This chapter examines the importance and development of competitive advantages amongst ecopreneurial firms, by examing 64 enterprises in Germany, Austria and Switzerland. The chosen enterprises fulfilled two prerequisites: they have made solutions for ecological problems to its core business, and they are also market leaders in special segments for ecological products or services...
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Titel | Making Ecopreneurs : Developing Sustainable Entrepreneurship |
Herausgeber | Michael Schaper |
Anzahl der Seiten | 14 |
Erscheinungsort | Aldershot |
Verlag | Ashgate Publishing Limited |
Erscheinungsdatum | 2005 |
Seiten | 174-187 |
ISBN (Print) | 978-0754644910, 075464491X |
Publikationsstatus | Erschienen - 2005 |
Bibliographische Notiz
Literaturangaben
- Wirtschaftswissenschaften für Nachhaltigkeit - Unternehmen , Umweltschutz , Umweltbezogenes Management , Nachhaltigkeit