Sustainability in African higher education institutions (HEIs): Shifting the focus from researching the gaps to existing activities

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Nico Ulmer
  • Kerstin Wydra

Purpose: Research on sustainability in higher education institutions (HEIs) is unequally distributed globally. The existing publications on sustainability in HEIs have largely focussed on the Global North. Meanwhile, little is known about the state of sustainability in HEIs located in the Global South, and within African HEIs in particular. This study aims to fill this gap and investigates the status of sustainability activities in participating African HEIs. Design/methodology/approach: A Delphi study involving 32 experts from 16 African countries and a total of 29 HEIs was conducted between December 2017 and May 2018. Experts were asked to share their insights on sustainability and Africanisation through an online questionnaire in two rounds. Findings: Although 30 of the 32 participants agreed with the provided definitions of sustainability and sustainable development (two participants did not answer), 11 of the participants commented that important issues such as governance and culture were missing. This trend indicates that the sustainability discussion is still led from a western vantage point. Nevertheless, Africanisation plays a role in around two-thirds of participating HEIs’ sustainability activities, with the language factor representing the most pressing issue. Research limitations/implications: The findings of this study provide valuable insights into the current state of sustainability activities and Africanisation of participating African HEIs, and the importance of language and culture in this process. Originality/value: This study is one of few works that have investigated the state of sustainability activities in African HEIs. Furthermore, it adopts a positive stance on sustainability in Africa, rather than focussing on negative circumstances.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftInternational Journal of Sustainability in Higher Education
Jahrgang21
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)18-33
Anzahl der Seiten16
ISSN1467-6370
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 09.01.2020

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. EU-Regulierung des öffentlichen Country by Country-Reportings
  2. The death of German firms: What role for foreign direct investment?
  3. Einfluss der Corporate Governance auf die Nachhaltigkeitsberichterstattung
  4. Wann werden Serviceleistungen nachgefagt?
  5. Unterrichtshandeln von Lehrkräften und Schülern verbessern durch Förderung emotionaler Kompetenzen
  6. Der Gesundheitstourismus in Europa – Entwicklungstendenzen und Diversifikationsstrategien.
  7. Die Auswirkungen des Allgemeinen Gleichbehandlungsgesetzes auf das Arbeits- und Zivilrecht
  8. Die Steuerberaterprüfung: Steuerberaterprüfungsklausuren
  9. Elections and Electoral Systems in Asia. South East Asia, East Asia and the South Pacific
  10. Wie unterscheiden sich Familien in Bezug auf naturwissenschaftliche Anregungen im Vorschulalter? Familiäre Disparitäten im Elementarbereich
  11. Screening von Gründungspotenzialen - Kompetenz-Ausgründungen aus Hochschulen und Forschungseinrichtungen
  12. Rechtliche Rahmenbedingungen einer "deutschen" Limited
  13. § 284 Ersatz vergeblicher Aufwendungen
  14. Zwischen Rolle und Person
  15. Kommunikation und Bildung – dem Klima auf der Spur
  16. Nutzungsbeschränkungen zugunsten der Umwelt und eigentumsrechtlich gebotener Ausgleich
  17. Von Handelskonflikten zu Wirtschaftskriegen – über die fließenden ethischen Grenzen im Umgang mit Autokratien
  18. Psychische Belastungen am Arbeitsplatz erkennen
  19. Temporäre Durchbrechung des Vorrangs des europäischen Gemeinschaftsrechts beim Vorliegen „inakzeptabler Regelungslücken“ ?
  20. The death of german firms
  21. Senior*innen im Tourismus:: Wie man reist, wenn man älter ist
  22. § 18 Konzern und Konzernunternehmen