Sprachliche Prozeduren beim fachlichen Lernen: Begründen in Mathematik
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
Standard
Deutscher Wortschatz - beschreiben, lernen, lehren: Beiträge zur Wortschatzarbeit in Wissenschaft, Sprachunterricht, Gesellschaft . Hrsg. / Jörg Kilian; Jan Eckhoff. Frankfurt: Peter Lang Verlag, 2015. S. 313-330 (Germanistik - Didaktik - Unterricht; Band 13).
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
Harvard
APA
Vancouver
Bibtex
}
RIS
TY - CHAP
T1 - Sprachliche Prozeduren beim fachlichen Lernen: Begründen in Mathematik
AU - Neumann, Astrid
AU - Ruwisch, Silke
PY - 2015/2/23
Y1 - 2015/2/23
N2 - Language procedures should be learned connected with contents and competence oriented teaching needs an empirical base. Hence the interdisciplinary project TheKomB defined ex-pectations in early mathematical reasoning, developed a competence model and tested stu-dents’ abilities. To that end language forms in written answers of 243 primary-school students were described and classified.
AB - Language procedures should be learned connected with contents and competence oriented teaching needs an empirical base. Hence the interdisciplinary project TheKomB defined ex-pectations in early mathematical reasoning, developed a competence model and tested stu-dents’ abilities. To that end language forms in written answers of 243 primary-school students were described and classified.
KW - Didaktik der deutschen Sprache
KW - Sprache im Fach
KW - Didaktik der Mathematik
KW - Sprache im Fachunterricht
UR - http://d-nb.info/1067207511/04
U2 - 10.3726/978-3-653-04664-9
DO - 10.3726/978-3-653-04664-9
M3 - Aufsätze in Sammelwerken
SN - 978-3-631-65548-1
SN - 3-631-65548-7
T3 - Germanistik - Didaktik - Unterricht
SP - 313
EP - 330
BT - Deutscher Wortschatz - beschreiben, lernen, lehren
A2 - Kilian, Jörg
A2 - Eckhoff, Jan
PB - Peter Lang Verlag
CY - Frankfurt
ER -