“Greedy Buyers, Amoral Speculators and Lacking State Control”: Pupils’ Conceptions of the Crisis and their Relevance for Political and Economic Learning

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This article exemplarily illustrates pupils‘ concepts of the Economic and Financial Crisis. It is especially interesting to examine in how far pupils assign relevance to current crisis phenomena for their daily lives and how these are perceived and explained. Diagnosing and analysing the available concepts is a prerequisite for planning Politics lessons. In the politic and economic classroom researching pupils‘ concepts and paying attention to them can help to show student orientated ways of learning.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Social Science Education
Jahrgang9
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)59-65
Anzahl der Seiten6
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2010

    Fachgebiete

  • Politikwissenschaft - Economic and Financial Crisis, group interviews, Pupils‘ concepts, educational reconstruction

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die westliche Altstadt Lüneburgs ... und sie bewegt sich doch
  2. Economic Analysis for the UK National Ecosystem Assessment
  3. Ombuds- und Beschwerdestellen in der Kinder- und Jugendhilfe
  4. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  5. Außervertragliche Haftung der EG, Verjährung des Anspruchs
  6. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  7. Gemeinschaftsrechtlicher Staatshaftungsanspruch, Kausalität
  8. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  9. Schulsystem, Selektion und Schulzufriedenheit in Frankreich
  10. Fate of phenothiazine pharmaceuticals during Fenton process
  11. Die Auslegung von Gesetzen in England und auf dem Kontinent
  12. Gemeinschaftsrechtlicher Staatshaftungsanspruch, Rechtsfolge
  13. Chancen und Risiken im Kontext von Migration und Adoleszenz
  14. Stand und Herausforderungen der Bürgerenergie in Deutschland
  15. Discourse Analyses in Chat-based CSCL with Learning Protocols
  16. Exploring Affective Human-Robot Interaction with Movie Scenes
  17. Wood-pastures in a traditional rural region of Eastern Europe
  18. Uncovered workers in plants covered by collective bargaining
  19. Math-Bridge: Adaptive Plattform für Mathematische Brückenkurse
  20. Die Hessische Schmelztiegelfabrik Elias Goebel & Sohn, Epterode
  21. How Strong is the Case for Criminal Sanctions in Cartel Cases?
  22. Circular supply chain management for the wind energy industry
  23. Complexities and Nuances in Radical Right Voters' (Anti)Feminism
  24. Der Übergang ins Postfossile Zeitalter- Übersehene Knappheiten
  25. Photolysis of sulfamethoxypyridazine in various aqueous media
  26. Der Grundsatz II der BaFin - eine kritische Beurteilung, (Teil I)
  27. Leuphana Professional School – ein Ort für Lebenslanges Lernen
  28. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 18 [Ausführung]
  29. Grundwissen - öffentliches Recht: Der Vorrang des Unionsrechts
  30. Wissen und Macht im Biodiversitätsdiskurs - Genderperspektiven
  31. Die Vernetzung des Museums im Zürcher und Schweizer Kunstfeld
  32. New Labor, Old Questions: Practices of Collaboration with Robots
  33. Product Market Competition and Economic Performance in Hungary