Evaluating a Bayesian Student Model of Decimal Misconceptions

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

applications of educational data mining, evaluation of student models is essential for an adaptive educational system. This paper describes the evaluation of a Bayesian model of student misconceptions in the domain of decimals. The Bayesian model supports a remote adaptation service for an Intelligent Tutoring System within a project focused on adaptively presenting erroneous examples to students. We have evaluated the accuracy of the student model by comparing its predictions to the outcomes of students' logged interactions from a study with 255 school children. Students' logs were used for retrospective training of the Bayesian network parameters. The accuracy of the student model was evaluated from three different perspectives: its ability to predict the outcome of an individual student's answer, the correctness of the answer, and the presence of a particular misconception. The results show that the model's predictions reach a high level of precision, especially in predicting the presence of student misconceptions.

OriginalspracheEnglisch
TitelProceedings of the 4th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2011)
HerausgeberM. Pechenizkiy, T. Calders, C. Conati, S. Ventura, C. Romero, J. Stamper
Anzahl der Seiten5
VerlagEindhoven University Press
Erscheinungsdatum2011
Seiten301-305
ISBN (Print)978-90-386-2537-9
PublikationsstatusErschienen - 2011
Extern publiziertJa
VeranstaltungInternational Conference on Educational Data Mining - EDM 2011 - Eindhoven, Niederlande
Dauer: 06.07.201108.07.2011
Konferenznummer: 4
http://educationaldatamining.org/EDM2011/

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The structure of requests in Irish English and English English
  2. Results from the project 'Acceptance of CO2 capture and storage
  3. Opportunities and Drawbacks of Mobile Flood Protection Systems
  4. Sustainable Development Discourse – Challenges for Universities
  5. Wirkung prosodischer Merkmale des Weißrussischen im Deutschen
  6. Europe and the media: Changing structures in a changing context
  7. Determiner Ellipsis in Electronic Writing - Discourse or Syntax?
  8. Management als Bündel aus Praktiken, Diskursen und Technologien
  9. Collaboration and Open Science Initiatives in Primate Research
  10. Survey on challenges of Question Answering in the Semantic Web
  11. Unterrichtsentwicklung: Was einen guten Unterricht kennzeichnet.
  12. Demokratie und Differenz - Ein Beispiel, Demokratie zu gestalten
  13. Estimation of spatial distribution of wet deposition in Germany
  14. Symbolische und pikturale Wirksamkeit bei Lévi-Strauss und Lacan
  15. The influence of Reputation on Travel Decisions in the Internet
  16. Emotionen, Anerkennung und Macht in stationären Erziehungshilfen
  17. Metaphorik im kommunikationsbereich der sportfachsprachlichkeit
  18. Ingenieurökologische Sanierungsansätze für den Bederkesaer See
  19. The debate about technique in the Kunstwissenschaft around 1900
  20. Greene’s dual-process moral psychology and the modularity of mind
  21. Aufgaben- und Rollenpluralität des beruflichen Bildungspersonals
  22. Erziehungswissenschaftliche Alternativen im Pädagogikunterricht
  23. Sprachensensibles Kompetenzmodell wissenschaftlichen Schreibens
  24. Fiskalpolitische Maßgeblichkeit bei der Rückstellungsbewertung?
  25. REACH and the Role of Stakeholders in its Socio-Economic Analysis
  26. Erweitere Handlungsspielräume im Bereich der Jugendgerichtshilfe
  27. Building a Coalition with Depoliticized Sustainability Discourse
  28. Kinder- und Jugendliteratur in der Ausbildung von Englischlehrern
  29. Parlamentarismus vor dem Hintergrund der europäischen Integration
  30. Feldstudie zur Entwicklung der Rechenfertigkeit von Erstklässlern.
  31. Auswirkungen der Wärmespeicherung auf die Mikroflora in Aquiferen.
  32. Developing shaping competence in informal setting at universities
  33. Digitale, hochschulübergreifende Vernetzung durch Virtual Exchange
  34. Steuerliche Folgen der Wohnsitzverlegung bei natürlichen Personen
  35. Wie trägt die Berufsbildung zu einer nachhaltigen Entwicklung bei?
  36. Hans Ehrenbaum-Degele: 'Das tausendste Regiment' und andere Dichtungen
  37. Sachunterricht: Innovatives Lernen für eine nachhaltige Entwicklung
  38. In the Workshop of the Translator. Walter Benjamin in/on Translation
  39. Legitimacy and Institutional Change in International Organisations
  40. Überlegungen zur analytischen Fallbeschreibung in der Sozialarbeit
  41. Exports and firm Characteristics in German manufacturing industries