Entrepreneurial orientation and business performance: Cumulative empirical evidence

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

Entrepreneurial orientation (EO) has received substantial conceptual and empirical attention, representing one of the few areas in entrepreneurship research where a cumulative body of knowledge is developing. The time is therefore ripe to document, review, and evaluate the cumulative knowledge on the relationship between EO and business performance. Extending beyond qualitative assessment, we undertook a metaanalysis exploring the magnitude of the EO-performance relationship and assessed potential moderators affecting this relationship. Analyses of 53 samples from 51 studies with an N of 14,259 companies indicated that the correlation of EO with performance is moderately large (r =.242) and that this relationship is robust to different
operationalizations of key constructs as well as cultural contexts. Internal and environmental moderators were identified, and results suggest that additional moderators should be assessed. Recommendations for future research are developed..
OriginalspracheEnglisch
TitelFrontiers of entrepreneurship research : proceedings of the Twenty-Fourth Annual Entrepreneurship Research Conference
HerausgeberShaker A. Zahra, C.G. Brush, P. Davidsson, J. Fiet, P.G. Greene, R.T. Harrison , M. Lerner , Colin Mason, G. D. Meyer, J. Sohl, A. Zacharakis
Anzahl der Seiten14
VerlagBabson College
Erscheinungsdatum2004
Seiten164-177
ISBN (Print)0-910897-25-5, 978-0910897259
PublikationsstatusErschienen - 2004
Extern publiziertJa
Veranstaltung24th Annual Entrepreneurship Research Conference - 2004: Frontiers of Entrepreneurship Research - Strathclyde, Glagsow, Großbritannien / Vereinigtes Königreich
Dauer: 02.06.200404.06.2004
Konferenznummer: 24
http://eprints.gla.ac.uk/74997/

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Conjuncture of “Corbynism” and the UK Labour Party
  2. Same-Sex Marriage and the Queer Politics of Dissensus
  3. The development of an eco-label for software products
  4. Interaktion und Kommunikation in der Sozialen Arbeit
  5. Lebhafte Artefakte oder „Wenn Roboter Hände schütteln“
  6. Communicative contributions and communicative genres
  7. Management im Sozialen. Kindergarten als Organisation
  8. Environmental Protection of Foreign Firms in Germany:
  9. Einblicke in die physische Geographie Niedersachsens
  10. Musikwirtschaft 2.0. Bestandsaufnahme und Perspektiven
  11. L'impatto del festival MITO Settembre Musica a Milano
  12. Rezension: Dietmar Dath: Maschinenwinter: Suhrkamp 2007
  13. Mental fatigue and the control of cognitive processes
  14. Utilizing learning analytics to support study success
  15. Bildung im Zeichen der globalen Konsumherausforderung
  16. Pre-service teachers’ perceptions of school development
  17. Bildungslandschaften für eine nachhaltige Entwicklung
  18. Können wir es uns leisten, nachhaltig zu wirtschaften?
  19. Textsortenspezifische sprachliche Variation ermitteln
  20. The Psychological Actions and Entrepreneurial Success
  21. Heaven and Earth – Cloud and Territory in the Internet
  22. New York City und der 11. September - Drei Jahre danach
  23. Transzendenz in Beziehung. Zur Diskontinuität der Zeit
  24. Beschwerde, Ombudschaft und die Kinder- und Jugendhilfe
  25. Rebound Effects in Methods of Artificial Intelligence
  26. Erzählungen in Literatur und Medien und ihre Didaktik
  27. Kompetenzorientiertes Lehren und Lernen an Hochschulen
  28. Rollstuhlrugby - Kurzportrait einer spannenden Sportart
  29. Selbstreflexion akademischen Schreibhandelns anstoßen
  30. Editorial zum Schwerpunktthema "Medien statt Gedächtnis"
  31. Das System Schule heute und der Stellenwert von Eltern
  32. Consumerist lifestyles in the context of globalization
  33. Das transdisziplinäre Lehrforschungsprojekt “Leben 2014”
  34. The German Welfare System and the Continuity of Change
  35. Im Mittelpunkt steht Ada. Zur Einleitung in diesen Band
  36. Ohne Anstoß und Unterstützung von außen geht es nicht
  37. Bildung für nachhaltige Entwicklung innovativ gestalten
  38. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung für Kita-Kinder
  39. Bewegte Sprache – Ein Leben mit und für Mehrsprachigkeit