„Aber viel wichtiger, ich hoffe, nicht." Funktion und Relevanz beruflicher Nutzung von digitalen Plattformen durch fortgeschrittene Musikstudierende

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Music students and music academies face challenges from the demands of an increasingly digitised practice environment as well as from the changing professional image of musicians. Through interviews and a focused netnography, this qualitative exploratory study (which involved six advanced music students at two conservatoires) examines the relevance that advanced music students ascribe to the use of social media, exploring in particular which practices seem relevant and feasible to them. The study also explores the extent to which the music students distinguish between private and public online personas. A first attempt at typologising shows that the music students have developed different attitudes towards the use of social media, which can be positioned between the extremes of conservative and affirmative manifestations. The educational institutions are considered by their students as playing an ambivalent role, both as facilitators and as obstacles in the Implementation of digital self-presentation strategies.

Titel in Übersetzung"But more importantly, I hope not". The function and relevance of professional use of digital platforms by advanced music students
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftMusikforschung
Jahrgang77
Ausgabenummer2
Seiten (von - bis)113-132
Anzahl der Seiten20
ISSN0027-4801
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 14.06.2024

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2024 Baerenreiter Verlag. All rights reserved.

    Fachgebiete

  • Musik - digitalität, digitale Musikwissenschaft, digital anthropology

    ASJC Scopus Sachgebiete

  • Musik

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Business Cases for Sustainability
  2. Albert Freiherr von Schrenck-Notzing (1862 - 1929)
  3. Klimaschutz in der strategischen Umweltprüfung
  4. On Gambiarras
  5. Alexander und Margarete Mitscherlich: "Die Unfähigkeit zu trauern"
  6. Climate Change Law in Germany - Legislation, Iurisdiction, and Governmental Ambitions
  7. Engaging citizens in sustainability research
  8. Gesundheitsförderung und Schule
  9. Yemen's Solar Revolution
  10. Ansätze zu einer komparatistischen Kinder- und Jugendliteraturforschung
  11. Archival research on sustainability-related executive compensation.
  12. Räume der Beobachtung von Kindern
  13. Verkehrswissenschaftliche Arbeiten 12
  14. Das Drama im Leben der Institutionen
  15. Evaluation of a Training Concept in Therapy of Postural Instability in Parkinson`s Disease.
  16. Ein Kontingenzansatz zu Planung und Erfolg von Kleinunternehmen
  17. Deutsch Englisch Schülerleistungen International (DESI)
  18. From the Household of the Soul to the Economy of Money
  19. Rezension zu: Otto, Hans-Uwe / Polutta, Andreas / Ziegler, Holger (Hg.): Evidence-based Practice – Modernising the Knowledge Base of Social Work?. Opladen: Barbara Budrich 2009
  20. Transdisciplinarity
  21. Stützlehrer als neuer pädagogischer Profi in der Beruflichen Bildung.
  22. Artikel 26 EUV [Ziele und allgemeine Leitlinien]
  23. Einfluss kontrollierten Brennens auf die Nährstoffdynamik von Sand- und Moorheiden
  24. Gender-Aspekte bei der Einführung und Akkreditierung gestufter Studiengänge
  25. Sammelrezension: Ökonomien des Sozialen im Web 2.0
  26. Die Kunstreligion
  27. The Animal 'Other' in J.M. Coetzee's "Disgrace" and "The Lives of Animals"
  28. Entrepreneurship-Education
  29. Wasted money, wasted time?
  30. Biografie und Lebenswelt von Jungarbeitern.
  31. § 8 Strafrechtliche und strafprozessuale Prinzipien
  32. Artikel 43 EUV [Missionen der GSVPl]
  33. Praxisphasen im Lehramtsstudium mit Schwerpunkt auf der Einbindung neu zugewanderter Schülerinnen und Schüler
  34. Verbundvorteile für den Börsengang der Deutschen Bahn ausreichend berücksichtigt?
  35. Die unbewusste Karte des Gemüts
  36. Interdisciplinary Approaches to Gene Therapy