A safe space and leadership matter for innovation: Exploring the role of psychological safety in the relationship between transformational leadership and innovation radicalness in Kyrgyz classrooms

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

The present research examines the relationship between school transformational leadership and innovation radicalness in classrooms with the moderating and mediating role of psychological safety, to provide an understanding of whether and to what extent the influence of leadership on innovation radicalness in teaching might be strengthened or weakened across various levels of psychological safety. Utilizing a dataset that included 5052 teachers working in 147 schools across Kyrgyzstan, we conducted multilevel analyses to test the proposed hypotheses. We found a positive association of transformational leadership with psychological safety and innovation radicalness in classrooms at the teacher level. Moreover, transformational leadership was more strongly related to radical innovation in schools with greater psychological safety among teachers both at the teacher and school levels. We conclude that school principals should prioritize the emotional state of teachers characterized by psychological safety by acting as transformational leaders, thereby enhancing the impact of their practices on the realization of higher innovation radicalness in the pedagogical practices of teachers.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftEducational Management Administration and Leadership
Anzahl der Seiten23
ISSN1741-1432
DOIs
PublikationsstatusAngenommen/Im Druck - 23.07.2024

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2024.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Livestock grazing disrupts plant-insect interactions on salt marshes
  2. Estimated capital stock values for German manufacturing enterprises covered by the cost structure surveys
  3. Berufliche Aufgaben von Stützlehrern in der Beruflichen Integrationsförderung
  4. Rauchen und passivrauchen am arbeitsplatz
  5. Empirical Identification of Corporate Environmental Strategies
  6. Statistische Auswertungsverfahren nominalskalierter Daten
  7. The renewable energy sector in Afghanistan
  8. Medien in deutschdidaktischer Perspektive
  9. Management in NPO. Entwurf einer Forschungslandkarte
  10. Inside-out sustainability
  11. I’m so sorry
  12. Energiekonzept: Die Energierevolution
  13. Quartäre Vegetations- und Klimaentwicklung im Tagebau Schöningen
  14. Higher Productivity in Importing German Manufacturing firms
  15. Property profile development during wire extrusion and wire drawing of magnesium alloys AZ31 and ZX10
  16. Die Verdinglichung der Dinge
  17. Inter-individual nectar chemistry changes of field scabious, Knautia arvensis
  18. Von rhetorischer zu organisationaler Realität?
  19. Umweltbildung: ein Problem der Lehrerbildung
  20. The Future We Want
  21. Nachhaltige Mobilität durch alternative Kraftstoffe am Beispiel einer biomassebasierten Kraftstoffproduktion
  22. Die Strafbarkeit von Sport- und Minddoping bei Minderjährigen
  23. Verwaltungsmodernisierung in Niedersachsen
  24. Diversity, threats and conservation of European wood-pastures
  25. Unterrichtsmuster sichtbar machen: Zur Variabilität von Unterrichtsrhythmen und Sozialformen im kaufmännischen Unterricht
  26. Long-term perspectives in the electricity and heat sector coupling
  27. Öffentliche Nachhaltigkeitssteuerung
  28. The Influence of Wall Thickness on Hollow Lateral Extrusion of Tubular Billets
  29. Die Rampe - Hefte für Literatur 01/2011
  30. Konfliktbelastungen im Amateurfußball
  31. Vom integrierten Umwelt- zum heutigen Nachhaltigkeitsmanagement
  32. Corporate Governance-Reformen im Wandel
  33. The Oligarch A Contribution to the Professional Customer
  34. Der 11. September auf dem Theater
  35. Lebenslanges Lernen als Erziehungswissenschaft
  36. Die Kehrseite der Medaille. Popkultur und «Subversion» im Kontext der Neuen Rechten