Verena Letzel-Alt

Dr.

Verena Letzel-Alt

Kontakt

Dr. Verena Letzel-Alt

  1. 2021
  2. 2022
  3. “I miss my school!”: Examining primary and secondary school students’ social distancing and emotional experiences during the Covid-19 pandemic

    Letzel-Alt, V., Pozas, M. & Schneider, C., 10.2022, in: Prospects. 51, 4, S. 673-684 12 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Exploring inclusive education in times of COVID-19: An international comparison of German, Austrian and Portuguese teachers

    Letzel-Alt, V., Pozas, M., Schwab, S., Schneider, C., Lindner, K. T., Dias, P. & Cadime, I., 10.10.2022, in: Frontiers in Education. 7, 16 S., 969737.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. “The whole is greater than the sum of its parts” – Exploring teachers’ technology readiness profiles and its relation to their emotional state during COVID-19 emergency remote teaching

    Pozas, M., Letzel-Alt, V. & Schneider, C., 30.11.2022, in: Frontiers in Education. 7, 11 S., 1045067.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. 2023
  7. The effects of differentiated instruction on teachers’ stress and job satisfaction

    Pozas, M., Letzel-Alt, V. & Schwab, S., 01.02.2023, in: Teaching and Teacher Education. 122, 12 S., 103962.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Mexican school students’ perceptions of inclusion: A brief report on students’ social inclusion, emotional well-being, and academic self-concept at school

    Pozas, M., Trujillo, C. J. G. & Letzel-Alt, V., 17.03.2023, in: Frontiers in Education. 8, 1069193.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Exploring Mexican lower secondary school students’ perceptions of inclusion

    Pozas, M., Letzel-Alt, V., Schwab, S. & Zurbriggen, C., 18.04.2023, in: Cogent Education. 10, 1, 17 S., 2203971.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Editorial message

    Letzel-Alt, V. & Pozas, M., 07.2023, in: Journal of Research in Special Educational Needs. 23, 3, S. 161-162 2 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenAndere (Vorworte. Editoral u.ä.)Forschung

  11. Teacher collaboration, inclusive education and differentiated instruction: A matter of exchange, co-construction, or synchronization?

    Pozas, M. & Letzel-Alt, V., 28.07.2023, in: Cogent Education. 10, 2, 13 S., 2240941.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  12. Differentiated Instruction Around the World - A Global Inclusive Insight

    Letzel-Alt, V. (Herausgeber*in) & Pozas, M. (Herausgeber*in), 01.08.2023, Münster / New York: Waxmann Verlag. 288 S.

    Publikation: Bücher und AnthologienSammelwerke und AnthologienForschung

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Internetbasierte Resilienzförderung und Prävention psychischer Erkrankungen
  2. Der Umgang von Lehrerinnen und Lehrern mit interkulturellen Problemsituationen
  3. Schöpfung, Theologie im Kontext altorientalischer Religionen
  4. Die Lehrstrategie am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg
  5. Zur (De-)Professionalisierung der Sportstudierenden im Praxissemester
  6. Revisiting the sustainability science research agenda
  7. Inter-individual nectar chemistry changes of field scabious, Knautia arvensis
  8. Kommentar von: Art. 53
  9. Tropical cyclone losses in the USA and the impact of climate change
  10. Vorrangige Probleme von Jugendlichen ohne Ausbildungsvertrag und die Rolle des Sozialarbeiters in der Berufsschule
  11. Ecotoxicological and Genotoxic Assessment of Hospital Laundry Wastewaters
  12. Mittig ist nur das Mittel
  13. Wettbewerbsbeschränkung, spürbare
  14. A Global Classroom for International Sustainability Education
  15. Diagnosekompetenz von Mathematiklehrkräften zur Erfassung und Bewertung mathematischer Basiskompetenzen
  16. Agrobiodiversidad y cultura
  17. Von rhetorischer zu organisationaler Realität?
  18. "j'ai écrit ma vie". Die autobiographischen Legitimierungsstrategien Gustave Courbets
  19. Tertiäre Regulierung und Nachhaltigkeit
  20. Die Wissenschaftsinitiative Bildung
  21. Auf Ungerechtigkeit antworten
  22. Climate Challenge
  23. Citizenship, media literacy and intercultural education
  24. Sachunterricht: Fundstücke aus der Wissenschaftsgeschichte
  25. Caroline Struchholz: Geflüchtete im deutschen Hochschulsystem
  26. Soziale Kompetenzen von FußballtrainerInnen
  27. Lekcja 3-4