Sigrid Bekmeier-Feuerhahn

Prof. Dr.

Sigrid Bekmeier-Feuerhahn

Kontakt

Prof. Dr. Sigrid Bekmeier-Feuerhahn

    Fachgebiete

  • Betriebswirtschaftslehre - Unternehmenskommunikation, Erlebnismarketing, Audience Development, Kulturkonsum, Kulturmarketing, Corporate Social Responsibility, CSR-Kommunikation, Change Communication, sozial erwünschtes Antwortverhalten
  1. 2023
  2. Erschienen

    Anthropomorphe Markengestaltung – Wenn Marken menschlich werden

    Seitz, L. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 02.2023, in: Transfer, Werbeforschung & Praxis. 69, 2, S. 48-55 8 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

  3. 2022
  4. Erschienen

    Can we trust a chatbot like a physician? A qualitative study on understanding the emergence of trust toward diagnostic chatbots

    Seitz, L., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Gohil, K., 01.09.2022, in: International Journal of Human Computer Studies. 165, 102848.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Erschienen

    Conditions of One-Way and Two-Way Approaches in Strategic Start-Up Communication: A Qualitative Comparative Analysis (QCA)

    Rudeloff, C., Bekmeier-Feuerhahn, S., Sikkenga, J. & Barth, A., 29.03.2022, in: International Journal of Strategic Communication. 16, 2, S. 157-181 25 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    Die Wirkung von Lautsymbolik auf Produktassoziationen und Kaufimpulse

    Federau, S., Seitz, L. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 2022, in: Transfer. 68, 4, S. 64-67 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. 2021
  8. Erschienen

    What's on in Arts Marketing Research?

    Holst, C., Myers, E. M. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 01.12.2021, in: Journal of Cultural Management and Cultural Policy. 7, 2, S. 201-214 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  9. Erschienen

    Empathic Healthcare Chatbots: Comparing the Effects of Emotional Expression and Caring Behavior

    Seitz, L. & Bekmeier-Feuerhahn, S., 2021, ICIS 2021 Proceedings: Building sustainability and resilience with IS: A call for action. AIS eLibrary, 1402

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    The Advance of Diagnosis Chatbots: Should We First Avoid Distrust Before We Focus on Trust?

    Seitz, L., Woronkow, J., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Gohil, K., 2021, ECIS 2021 Proceedings: Human Values Crisis in a Digitizing World. AIS eLibrary, 1185

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

  11. 2020
  12. Erschienen

    Towards a Model for Building Trust and Acceptance of Artificial Intelligence Aided Medical Assessment Systems

    Seitz, L., Bekmeier-Feuerhahn, S., Bontrup, F., Wildt, J. & Gohil, K., 27.05.2020, Proceedings of the 49th EMAC 2020 Annual Conference, Budapest, May 26-29, 2020. Brüssel: European Marketing Academy, 10 S. 64418. (Proceedings of the European Marketing Academy ; Band 2020).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

  13. Erschienen

    Communication management of start-ups: an empirical analysis of entrepreneurs’ communication and networking success on Facebook

    Pakura, S., Rudeloff, C., Bekmeier-Feuerhahn, S. & Eggers, F., 2020, in: International Journal of Entrepreneurial Venturing. 12, 5, S. 459-489 31 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  14. 2019
  15. Erschienen

    Employees’ perceived benefits from participating in CSR activities and implications for increasing employees engagement in CSR

    Koch, C., Bekmeier-Feuerhahn, S., Bögel, P. M. & Adam, U., 23.05.2019, in: Corporate Communications. 24, 2, S. 303-317 15 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nächste