Carolin Schuster

Prof. Dr.

Carolin Schuster

Kontakt

Prof. Dr. Carolin Schuster

  1. 2015
  2. Rechnen Mädchen nicht mit positiven Emotionen? Warum Mädchen oft mathematische und technische Fächer vermeiden.

    Schuster, C. & Havers, M., 01.01.2015, in: Lernen & lehren. 41, 1, S. 32-35 4 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  3. Distracted by the unthought - Suppression and reappraisal of mind wandering under stereotype threat

    Schuster, C., Martiny, S. E. & Schmader, T., 27.03.2015, in: PLoS ONE. 10, 3, 13 S., e0122207.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. 2017
  5. Not Feeling Good in STEM: Effects of Stereotype Activation and Anticipated Affect on Women’s Career Aspirations

    Schuster, C. & Martiny, S. E., 01.01.2017, in: Sex Roles. 76, 1-2, S. 40-55 16 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. 2018
  7. Erschienen

    Mindset-Oriented Negotiation Training (MONT): Teaching more than skills and knowledge

    Ade, V., Schuster, C., Harinck, F. & Trötschel, R., 05.06.2018, in: Frontiers in Psychology. 9, JUN, 13 S., 907.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. 2019
  9. Erschienen

    Wer wird denn nun bei den Noten benachteiligt - Mädchen oder Jungen?

    Schuster, C., 2019, in: The In-Mind. 1/2019

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschung

  10. Erschienen

    Intra-Individual Value Change in Adulthood: A Systematic Literature Review of Longitudinal Studies Assessing Schwartz’s Value Orientations

    Schuster, C., Pinkowski, L. & Fischer, D., 01.2019, in: Zeitschrift für Psychologie. 227, 1, S. 42-52 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  11. Erschienen

    To which gender's disadvantage are school grades biased - girls or boys?

    Schuster, C., 12.2019, in: The In-Mind. 42: Gender Special Issue

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

  12. 2020
  13. Erschienen

    Toward a better understanding of the mindsets of negotiators: Development and construct validation of the Scale for the Integrative Mindset (SIM)

    Ade, V., Dantlgraber, M., Schuster, C. & Trötschel, R., 01.09.2020, in: European Journal of Psychological Assessment. 36, 5, S. 740-747 8 S., a000548.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  14. Erschienen
  15. 2021
  16. Erschienen

    Well done (for someone of your gender)! Experimental evidence of teachers’ stereotype-based shifting standards for test grading and elaborated feedback

    Schuster, C., Narciss, S. & Bilz, J., 06.2021, in: Social Psychology of Education. 24, 3, S. 809-834 26 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste