Anselm Strohmaier

Dr.

Kontakt

Dr. Anselm Strohmaier

  1. Erschienen

    Which Potential Linguistic Challenges do Pre-Service Teachers Identify in a Mathematical Expository Text?

    Strohmaier, A. R., Albrecht, I., Schmitz, A., Kuhl, P. & Leiss, D., 10.2023, in: Journal fur Mathematik-Didaktik. 44, 2, S. 295-324 30 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. The role of spatial, verbal, numerical, and general reasoning abilities in complex word problem solving for young female and male adults

    Reinhold, F., Hofer, S., Berkowitz, M., Strohmaier, A., Scheuerer, S., Loch, F., Vogel-Heuser, B. & Reiss, K. M., 01.06.2020, in: Mathematics Education Research Journal. 32, 2, S. 189-211 23 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Sequencing and fading worked examples and collaboration scripts to foster mathematical argumentation - working memory capacity matters for fading

    Schwaighofer, M., Vogel, F., Kollar, I., Strohmaier, A., Ottinger, S., Terwedow, I., Ufer, S., Reiss, K. & Fischer, F., 2017, Making a Difference: Prioritizing Equity and Access in CSCL - 12th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning, CSCL 2017 - Conference Proceedings. Smith, B. K., Borge, M., Mercier, E. & Lim, K. Y. (Hrsg.). International Society of the Learning Sciences (ISLS), S. 847-848 2 S. (Computer-Supported Collaborative Learning Conference, CSCL; Band 2).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAbstracts in KonferenzbändenForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Scaffolding argumentation in mathematics with CSCL scripts: Which is the optimal scripting level for university freshmen?

    Vogel, F., Kollar, I., Ufer, S., Strohmaier, A., Reiss, K. & Fischer, F., 2021, in: Innovations in Education and Teaching International. 58, 5, S. 512-521 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Process data from electronic textbooks indicate students' classroom engagement

    Reinhold, F., Strohmaier, A., Hoch, S., Reiss, K., Böheim, R. & Seidel, T., 01.10.2020, in: Learning and Individual Differences. 83-84, 10 S., 101934.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Erschienen

    On the role of linguistic features for comprehension and learning from STEM texts. A meta-analysis

    Strohmaier, A. R., Ehmke, T., Härtig, H. & Leiss, D., 01.05.2023, in: Educational Research Review. 39, 100533.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  7. Motivational and Emotional Orientation, Engagement, and Achievement in Mathematics: A Case Study With One Sixth-Grade Classroom Working With an Electronic Textbook on Fractions

    Reinhold, F., Hoch, S., Schiepe-Tiska, A., Strohmaier, A. R. & Reiss, K., 15.03.2021, in: Frontiers in Education. 6, 18 S., 588472.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Mathematikdidaktik

    Reiss, K., Reinhold, F. & Strohmaier, A., 2020, Lernen im Fach und über das Fach hinaus: Bestandsaufnahmen und Forschungsperspektiven aus 17 Fachdidaktiken im Vergleich. Rothgangel, M., Abraham, U., Bayrhuber, H., Frederking, V., Jank, W. & Vollmer, H. J. (Hrsg.). Münster: Waxmann Verlag, S. 236-261 26 S. (Auf dem Weg zu einer allgemeinen Fachdidaktik; Band 2)(Fachdidaktische Forschungen; Band 12).

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

  9. Lesekompetenz in PISA 2015: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven

    Weis, M., Zehner, F., Sälzer, C., Strohmaier, A., Artelt, C. & Pfost, M., 2016, PISA 2015: Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation. Reiss, K., Sälzer, C., Schiepe-Tiska, A., Klieme, E. & Köller, O. (Hrsg.). Münster: Waxmann Verlag, S. 249-283 35 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

  10. Lesekompetenz heute: Eine Schlüsselqualifikation im Wandel

    Becker-Mrotzek, M., Lindauer, T., Pfost, M., Weis, M., Strohmaier, A. & Reiss, K., 03.12.2019, PISA 2018: Grundbildung im internationalen Vergleich . Reiss, K., Weis, M., Klieme, E. & Köller, O. (Hrsg.). Münster: Waxmann Verlag, S. 21-46 26 S.

    Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Sensomotorik – Integration von Koordination und Kraft
  2. Der deutsche Föderalismus zwischen zwei Konventen
  3. Kritik des Ästhetischen - Ästhetik der Kritik
  4. Gute fachliche Praxis
  5. PISA 2003
  6. Ein kleiner Ausblick: Forschungskorridore zum "fachdidaktischen Code" der Lebenswelt- und/oder Situationsorientierung
  7. Soziale Lebensqualität für alle
  8. Heroismus und Vulnerabilität
  9. Entrepreneurial University Archetypes
  10. Woody vegetation of a Peruvian tropical dry forest along a climatic gradient depends more on soil than annual precipitation
  11. Der "fachdidaktische Code" der Lebenswelt- und/oder (?) Situationsorientierung in der fachdidaktischen Diskussion der sozialwissenschaftlichen Unterrichtsfächer sowie des Lernfeldkonzepts
  12. Heterogenität - eine Herausforderung für die Bildung
  13. The risk of male success and failure
  14. Struggling for open awareness – Trajectories of violence against children from a sociological perspective
  15. The Effects of general and specific human capital on long-term growth and failure of newly founded businesses
  16. International Trade in Goods
  17. Sustainability management from a responsible management perspective
  18. Notting Hill Gate 3
  19. Case Study: the social context of arsenic regulation and exposure in South East Hungary
  20. SOUNDS MATTER!
  21. Analogue Nostalgia: Examining Critiques of Social Media
  22. Gerenciamento de projetos na pesquisa intercultural – o projeto iGOES como exemplo
  23. Aesthetics of Sustainability for the Ecological Age
  24. Forbidden love“ – narratives of love, belonging and deviance in adolescence
  25. R&D and the agglomeration of industries
  26. Die Erotik des Blicks
  27. Chancen erkennen und nutzen
  28. Psychological distance and imitation
  29. Openness in Cross-Cultural Work Settings
  30. Feasibility study of friction stir joining of aluminium with carbon fibre reinforced thermoplastic composite
  31. Migration as Social Seismograph
  32. "Being able to love and having to die"
  33. Reichweitenangst