Institute of Psychology in Education

Organisation: Institut

Organisationsprofil

Das Institute of Psychology in Education ist an der Fakultät Bildung angesiedelt und besteht aktuell aus drei Abteilungen, die sich mit den Themen differentielle Psychologie und psychologische Diagnostik, pädagogische Psychologie und Entwicklungspsychologie beschäftigen.

Forschungsschwerpunkte

Die Institutsmitglieder begeistern sich für Forschung, die grundlegende psychologische Fragestellungen beantwortet und dabei zugleich deren Nützlichkeit für nachhaltige gesellschaftliche Transformationsprozesse im Bildungsbereich im Blick hat.

Arbeitsgebiete

Differentielle Psychologie und psychologische Diagnostik

Pädagogische Psychologie

Entwicklungspsychologie

 

Beliebte Downloads

Alles anzeigen »

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Machine as Artist as Myth
  2. Cross-cultural generalization
  3. Analphabetismus, funktionaler
  4. Effects of elevated atmospheric CO2 concentrations on barley, sugar beet and wheat in a rotation
  5. The more I got, the less I need? Efficacy of Internet-based guided self-help compared to online psychoeducation for major depressive disorder
  6. Blind Passage
  7. Eye Contact with the Machine
  8. Programm FAKE
  9. Fazit: Classroom-Management und Selbstbestimmung auf didaktischer Makro- und Mikroebene
  10. Corrosion behaviour of magnesium alloys with RE additions in sodium chloride solutions
  11. Studying marriage migration to Europe from below
  12. Morphological differentiations of tarsal structures in ground beetles living in reedbed hatitats (Coleoptera, Carabidae)
  13. Palaeoecological Interpretation of a Late Holocene Sediment Sequence from the Alpine Belt of the Southern Mongolian Altai Mountains
  14. Bildungsstandards ja - aber wie?
  15. Die Leuphana-Der Weg zur Nachhaltigkeit
  16. Vorwort von Stefan Schaltegger
  17. Enhancing firm performance and innovativeness through error management culture
  18. Time and economic well-being-a panel analysis of desired versus actual working hours
  19. Time Headway and Comfort in Adaptive Cruise Control
  20. IT Support for Sustainable Development in Organizations
  21. Archäologie der Tastatur
  22. Bottom-Up Energy Transition Narratives
  23. Managing sustainability communication on campus:
  24. Expertise(n)
  25. Social inequalities
  26. Threshold values in German labor law and job dynamics in small firms
  27. Totgesagte leben länger
  28. Es wird teuer
  29. How accurate are drivers' predictions of their own mobility? Accounting for psychological factors in the development of intelligent charging technology for electric vehicles
  30. Effects of interfacial reactions during solidification on mechanical properties in short fiber reinforced AlSi12CuMgNi composites
  31. Zombie Anthropophagie
  32. Mexican school students’ perceptions of inclusion
  33. Non-native Douglas fir (Pseudotsuga menziesii) promotes sentinel prey attack rates in Central European forests
  34. Pre-service teachers’ ability to identify academic language features