Learning and Instruction, ‎0959-4752

Fachzeitschrift: Zeitschrift

  1. Guided discovery learning with computer-based simulation games: Effects of adaptive and non-adaptive instructional support

    Leutner, D., 1993, in: Learning and Instruction. 3, 2, S. 113-132 20 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  2. Instructional animation versus static pictures: A meta-analysis

    Höffler, T. N. & Leutner, D., 01.12.2007, in: Learning and Instruction. 17, 6, S. 722-738 17 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Science text comprehension: Drawing, main idea selection, and summarizing as learning strategies

    Leopold, C. & Leutner, D., 02.2012, in: Learning and Instruction. 22, 1, S. 16-26 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Observer ratings of instructional quality: Do they fulfill what they promise?

    Praetorius, A. K., Lenske, G. & Helmke, A., 12.2012, in: Learning and Instruction. 22, 6, S. 387-400 14 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. Learning with summaries: Effects of representation mode and type of learning activity on comprehension and transfer

    Leopold, C., Sumfleth, E. & Leutner, D., 10.2013, in: Learning and Instruction. 27, S. 40-49 10 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  6. Second language learners' performance in mathematics: Disentangling the effects of academic language features

    Haag, N., Heppt, B., Stanat, P., Kuhl, P. & Pant, H. A., 01.12.2013, in: Learning and Instruction. 28, S. 24-34 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Motivation and emotion as mediators in multimedia learning

    Leutner, D., 02.2014, in: Learning and Instruction. 29, S. 174-175 2 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Cognitive and affective processes in multimedia learning

    Park, B., Plass, J. L. & Brünken, R., 02.2014, in: Learning and Instruction. 29, S. 125-127 3 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenAndere (Vorworte. Editoral u.ä.)Forschung

  9. Facilitators or suppressors: Effects of experimentally induced emotions on multimedia learning

    Knörzer, L., Brünken, R. & Park, B., 01.08.2016, in: Learning and Instruction. 44, S. 97-107 11 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    Identifying determinants of teachers' judgment (in)accuracy regarding students' school-related motivations using a Bayesian cross-classified multi-level model

    Praetorius, A. K., Koch, T., Scheunpflug, A., Zeinz, H. & Dresel, M., 01.12.2017, in: Learning and Instruction. 52, S. 148 - 160 13 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Factors influencing vegetation gradients across ancient-recent woodland borderlines in southern Sweden
  2. N-Umsatz und Spurengasemissionen typischer Biomassefruchtfolgen zur Biogaserzeugung in Norddeutschland
  3. Assessing the impact of the Rwandan refugee crisis on development planning in rural Tanzania, 1994-1996
  4. Study of hot forging behavior of as-cast Mg-3Al-1Zn-2Ca alloy towards optimization of its hot workability
  5. Healthier and Sustainable Food Systems: Integrating Underutilised Crops in a ‘Theory of Change Approach’
  6. Didactical design methods applied in design studios for Architectural and Cultural Sciences in Brazil
  7. Species diversity and life history traits in calcareous grasslands vary along an urbanization gradient
  8. Modelling ammonia volatilisation following urea fertilisation in a winter wheat-maize rotation in China
  9. Normativität(en) im Spannungsfeld von Theorieproduktion und Theorieklassifikation in der Sozialen Arbeit
  10. Das Imaginäre in der (Wissens-) Soziologie und seine kommunikative Konstruktion in der empirischen Praxis
  11. Laser Scanning Point Cloud Improvement by Implementation of RANSAC for Pipeline Inspection Application
  12. Assembly Modes of General Planar 3-RPR Parallel Mechanisms when Using the Linear Actuators’ Orientations
  13. Jürgen Habermas (geb. 1929): Kritische Theorie, gesellschaftliche Lernprozesse und öffentliches Engagement
  14. Ullica Segerstrale, Nature’s Oracle. The Life and Work of W.D. Hamilton (Oxford: Oxford University Press, 2013)
  15. Psychodynamische Prozesse und weibliche Ambivalenzen im Umgang mit kindlicher männlicher Aggressivität
  16. Natur- und Kulturlandschaften zwischen Einheit und Differenz. Das Beispiel Biosphärenreservat Mittelelbe
  17. Integration of risk-oriented environmental management information systems and resource planning systems