Going Green - Education for Sustainability in the EFL and STEM Classrooms

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenLehre

Joannis Kaliampos - Dozent*in

Going Green is a transatlantic school project that aims to foster interest in innovative sustainability research across the curriculum including the humanities, languages and STEM/MINT subjects, to encourage civic engagement, and develop job qualifications for young people. It is part of the Moodle-based blended learning platform Teach About US. In this workshop, participants will:
- explore local and regional case studies of sustainable policies in the U.S.
- review a fully developed project curriculum for teaching sustainability and American studies in the English-language classroom (aligned with the topics 'Q1: Aspects of society' and 'Q2: Science, technology, ecology' in the Saarland curriculum)
- examine sample learner products and project ideas by previous participants
- experiment with hands-on interactive teaching materials and blended learning tasks
05.2018

Veranstaltung

Teacher Training Seminar / American Week 2018

03.05.18 → …

Saarbrücken, Deutschland

Veranstaltung: Seminar

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. RITUAL WITHOUT COMMITMENT - THE 3RD DIRECT EUROPEAN-PARLIAMENT ELECTIONS
  2. Der Umgang von Lehrerinnen und Lehrern mit interkulturellen Konflikten
  3. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 14 [Gemeinsame Aktionen]
  4. Comedy in Serie : medienwissenschaftliche Perspektiven auf ein TV-Format
  5. Der Umgang von Lehrerinnen und Lehrern mit interkulturellen Konflikten
  6. Group membership does not modulate goal- versus movement-based imitation
  7. Art. 229 a EGV (Entscheidung über gewerblichen Rechtsschutz) (Nizza-Fassung)
  8. Analyse divergenten Nutzerverhaltens in kollaborativen Tagging-Systemen
  9. Construct Objectification and De-Objectification in Organization Theory
  10. Microstructural evolution of Mg–14Gd–0.4Zr alloy during compressive creep
  11. Operationalizing ecosystem services for the mitigation of soil threats
  12. Führung von Repatriates zur Unterstützung des Wissenstransferprozesses
  13. Bátiz-Lazo, Bernardo: Cash and Dash. How ATMs and Computers Changed Banking.
  14. The Role of Sustainable Entrepreneurship in Sustainability Transitions
  15. Anke Wegner / Ǐnci Dirim (Hrsg.). Mehrsprachigkeit und Bildungsgerechtigkeit
  16. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in der vorschulischen Bildung
  17. Differentielle Bedingungen für kreative versus effiziente Teamleistung
  18. Understanding Similarities and Differences of Digital Health Platforms
  19. Rechtliche und institutionelle Rahmenbedingungen der Schulsozialarbeit
  20. Verfahren zur Bestimmung der Neigung zur Verockerung und System hierfür
  21. VERFAHREN ZUR BESTIMMUNG DER NEIGUNG ZUR VEROCKERUNG UND SYSTEM HIERFÜR
  22. Begleitung von Lehrenden bei der Implementierung von Forschendem Lernen
  23. Contextualizing the relationship between self-commitment and performance
  24. Wissenschaftliches Schreiben im Zeitalter von KI gemeinsam verantworten
  25. Rainer Mühlhoff: Immersive Macht. Affekttheorie nach Spinoza und Foucault
  26. Externe Rotation, Begrenzung von Prüfung und Beratung sowie Joint Audits
  27. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  28. A framework for business model development in technology-driven start-ups
  29. Traditional and modern ageism as predictors of workplace discrimination
  30. «Mein Kompetenzprofil» - Stärken erkennen und Selbstlernprozesse anstoßen
  31. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  32. Career Decision Making, Stability and Actualization of Career Intentions
  33. Somewhere over the Rainbow: Sexual Orientation Discrimination in Germany
  34. Exports and Profitability -First Evidence for German Manufacturing Firms
  35. Jugendhilfe-Ombudsstellen aus wohlfahrtsstaatssoziologischer Perspektive
  36. Portraits von Underdogs. Bd. I: Lebenswelt und Biografie von Jungarbeitern
  37. Identifying Global Challenges for Future Tourism and Tourism Management