Get Involved! Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM/MINT Classroom

Aktivität: Vorträge und GastvorlesungenGastvorträge und -vorlesungenLehre

Joannis Kaliampos - Dozent*in

Teach About US is a major national and developing transatlantic program that makes use of an intercultural blended-learning platform designed by the U.S. Embassy in Berlin, Leuphana University Lüneburg, and LIFE e.V. The platform features two innovative programs: “The U.S. Embassy Election Project” (every four years) and “Going Green – Teaching For Sustainability (annually)” as well as a blog run by high school and college students in the U.S. and Germany. Both school projects offer virtual and direct access to experts, hands-on teacher training, a fully developed curriculum-based on web 2.0 innovative teaching tools, and a student competition. The goal of Going Green is to foster interest in innovative sustainability research across the curriculum including the humanities, languages and STEM/MINT subjects, to encourage civic engagement, and develop job qualifications for young people. In addition to offering the regular extended curriculum again in the 2017-18 school year, we are featuring a project week addressing renewable energies from a science and cultural studies perspective. Students will explore the challenges of energy systems in the 21st century, the science behind renewable energies, and ways to implement them in the local context. The project is supported by: Transatlantic Outreach Program (TOP) in Washington D.C. ; Friedrich-Ebert-Stiftung Berlin; Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Wissenschaft Berlin; The Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK); Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen.
01.2018

Veranstaltung

Teacher Training Seminar

03.01.18 → …

Carl-Schurz-Haus Freiburg, Deutschland

Veranstaltung: Sonstiges

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Western Closure of the Corinth Rift : Stratigraphy and structure of the Lakka fault block
  2. Who was visiting? Analysis of Advertisements in Nineteenth Century Exhibitions Catalogues
  3. Multi-Agent Path Finding with Kinematic Constraints for Robotic Mobile Fulfillment Systems
  4. AKempor - Arbeitskreis empirische Personal- und Organisationsforschung (Externe Organisation)
  5. The project “Jacaré”. Borys Malkin's Marketing Strategy of a Tairona Collection from Colombia
  6. Transformation of the herbicide fluroxypyr under various/distinct environmental conditions
  7. Rationality and affect – instructions as a form of care in Russian protest online networks
  8. Interaktiver FEA-Webcast: Das FISG- Fortschritt oder Aktionismus in der Corporate Governance?
  9. German Teaching and Learning Materials - Lifelong Learning and Competency-Based Instruction
  10. Über die Wahrnehmung und Wirksamkeit des Feedbacks einer mathematikbezogenen Lernplattform
  11. Fachspezifisches Scaffolding von Lehrkräften im Problemlöseunterricht der Sekundarstufe I
  12. Wer gegen wen: Intramodaler, intermodaler und potenzieller Wettbewerb im Schienenfernverkehr
  13. OER im DaF-Bereich. Qualität als relationaler Lernerfolg bei interkulturellen Akteursgruppen
  14. Wissenssoziologische Wissenschaftssoziologie in Zeiten des kommunikativen Konstruktivismus
  15. Science Slam und Lecture Performance. Zwei spannende Formate für die Wissenschaftsforschung
  16. La Crise de la dette souveraine européenne et la Cour constitutionnelle fédérale allemande
  17. Linke Perspektiven. Bewertung der Enquete-Kommission "Wachstum, Wohlstand, Lebensqualität" - 2013

Publikationen

  1. Analyzing non-linear dynamics of organic growth: evidence from small german new ventures
  2. Wood-inhabiting beetles (Coleoptera) associated with oaks in a global biodiversity hotspot
  3. Wirtschaftsinformatik in wirtschaftswissenschaftlichen Studiengängen an Fachhochschulen
  4. The Struggle for EU Legitimacy: Public Contestation, 1950-2005, by Claudia Schrag Sternberg
  5. Increasing the accuracy and efficiency of wildlife census with unmanned aerial vehicles
  6. Grundsätzliches, Konträres und Verspieltes - Gedanken zur Netzwerkarbeit von BBS futur 2.0
  7. Partizipation in der Offenen Kinder- und Jugendarbeit zwischen Anspruch und Wirklichkeit
  8. Wie gut berücksichtigen Umwelterklärungen und -berichte zentrale umweltpolitische Themen?
  9. Training sessions fostering transdisciplinary collaboration for sustainable development
  10. Entstehung und Dynamiken von Konflikten bei Jugendlichen in unterschiedlichen Kontexten
  11. Effects Of Different Order Processing Strategies On Operating Curves Of Logistic Models
  12. Überlegungen zur personalen Dimension bei der Erziehung am anderen Ort - das Ortshandeln
  13. Universities as learning organizations for sustainability? The task of climate protection
  14. § 62a Nationales Aktionsprogramm zum Schutz von Gewässern vor Nitrateinträgen aus Anlagen
  15. Is innovative firm behavior correlated with age and gender composition of the workforce ?
  16. Die Berichterstattung über die Mordserie des NSU im Lichte journalistischer Selbstkritik
  17. Die Orientierungskraft des Lebenslangen Lernens bei Weiterbildnern und Grundschullehrern.
  18. Prolog und relationale Datenbanken als Grundlagen zur Implementierung einer NF2-Datenbank
  19. Diversity and specialization of host parasitoid interactions in an urban rural interface
  20. “Dann verfügen wir über Instrumente…”: Äußerungsbefugnisse von Mitgliedern der EU-Kommission
  21. Dispersal of vascular plants by game in northern Germany. Part II: Red deer (Cervus elaphus)
  22. Genese literaler Konzepte - Studien zur didaktischen Theorie schriftsprachlicher Prozesse
  23. Analysis of priority rule-based scheduling in dual-resource-constrained shop-floor scenarios
  24. Abiotic and biotic degradation of five aromatic organosilicon compounds in aqueous media
  25. Ausgewählte Suchtpräventionsprojekte für Kinder und Jugendliche in Deutschland seit 1985
  26. Going Green with Gamified Learning: Advancing Sustainability through Interactive Learning
  27. Release of monomers from four different composite materials after halogen and LED curing
  28. Scholarly Question Answering Using Large Language Models in the NFDI4DataScience Gateway