Get Involved! Going Green – Education for Sustainability in the EFL and STEM/MINT Classroom

Activity: Talk or presentationGuest lecturesEducation

Joannis Kaliampos - Lecturer

Teach About US is a major national and developing transatlantic program that makes use of an intercultural blended-learning platform designed by the U.S. Embassy in Berlin, Leuphana University Lüneburg, and LIFE e.V. The platform features two innovative programs: “The U.S. Embassy Election Project” (every four years) and “Going Green – Teaching For Sustainability (annually)” as well as a blog run by high school and college students in the U.S. and Germany. Both school projects offer virtual and direct access to experts, hands-on teacher training, a fully developed curriculum-based on web 2.0 innovative teaching tools, and a student competition. The goal of Going Green is to foster interest in innovative sustainability research across the curriculum including the humanities, languages and STEM/MINT subjects, to encourage civic engagement, and develop job qualifications for young people. In addition to offering the regular extended curriculum again in the 2017-18 school year, we are featuring a project week addressing renewable energies from a science and cultural studies perspective. Students will explore the challenges of energy systems in the 21st century, the science behind renewable energies, and ways to implement them in the local context. The project is supported by: Transatlantic Outreach Program (TOP) in Washington D.C. ; Friedrich-Ebert-Stiftung Berlin; Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Wissenschaft Berlin; The Potsdam Institute for Climate Impact Research (PIK); Ministerium für Schule und Weiterbildung des Landes Nordrhein-Westfalen.
01.2018

Event

Teacher Training Seminar

03.01.18 → …

Carl-Schurz-Haus Freiburg, Germany

Event: Other

Recently viewed

Publications

  1. Kommunale Wählergemeinschaften – Deutsche Besonderheit oder gesamteuropäisches Phänomen?
  2. „Diklusion“ im naturwissenschaftlichen Unterricht – Aktuelle Positionen und Routenplanung
  3. Partizipation in der Offenen Kinder- und Jugendarbeit zwischen Anspruch und Wirklichkeit
  4. Überlegungen zur personalen Dimension bei der Erziehung am anderen Ort - das Ortshandeln
  5. Assessing the costs and cost-effectiveness of ICare internet-based interventions (protocol)
  6. Lebendiges Lernen als Wegweiser zu einer humanen Ökonomie und nachhaltigen Entwicklung
  7. Grundsätzliches, Konträres und Verspieltes - Gedanken zur Netzwerkarbeit von BBS futur 2.0
  8. Organisationskulturen der Aneignung, Fürsorge und Compliance im Bereich der Heimerziehung
  9. Repatriate Knowledge Transfer - Erste Ergebnisse eines multinationalen Forschungsprojekts
  10. Prolog und relationale Datenbanken als Grundlagen zur Implementierung einer NF2-Datenbank
  11. Probleme des Erwerbs professioneller Kompetenz im Kontext universitärer Lehrerausbildung
  12. Resonance and subpolitics as subject-related approaches to the critique of sustainability
  13. Was wird im Lehrerstudium gelernt und was lässt sich davon in die zweite Phase übertragen?
  14. Queere Theologie im Religionsunterricht. Chancen und Grenzen inklusiver Religionspädagogik
  15. Vom Umwelt- zum Nachhaltigkeitsjournalismus? Die Initiative "Nachhaltigkeit und Journalismus"
  16. Potentials and Challenges of Hybrid Participatory Design Tools in European Urban Planning
  17. The Caterpillar Hunter Beetles Calosoma Weber (Coleoptera: Carabidae) in the southern Levant
  18. Disziplinen- und phasenübergreifende Kooperation für die Lehrkräftebildung fruchtbar machen