Too much R & D: vertical differentiation in a model of monopolistic competition

Research output: Working paperWorking papers

Authors

This paper argues that the "scale effects" prediction of many recent R & D-based models of growth is inconsistent with the time-series evidence from industrialized economies. A modified version of the Romer model that is consistent with this evidence is proposed, but the extended model alters a key implication usually found in endogenous growth theory. Although growth in the extended model is generated endogenously through R & D, the long-run growth rate depends only on parameters that are usually taken to be exogenous, including the rate of population growth.
Original languageEnglish
Place of PublicationLüneburg
PublisherInstitut für Volkswirtschaftslehre der Universität Lüneburg
Number of pages27
Publication statusPublished - 2007

Documents

Recently viewed

Publications

  1. Beschäftigungsmanagement
  2. Impact of land transformation, management and governance on subjective wellbeing across social–ecological systems
  3. Lernen an realitätsnahen Fallbeispielen mit computerunterstützter Kommunikation
  4. Praxis des Erziehenden Sportunterrichts: Fahren, Rollen, Gleiten
  5. Fokus Mittelstand
  6. Selbstkonzept und Wohlbefinden im Kontext schulischer Inklusion
  7. Tailor-made environmental education for city councils and administrations:
  8. Complementarity, impatience, and the resilience of natural-resource-dependent economies
  9. Ethnologie
  10. Fortführung der EU-Agrarpolitk unter dem Paradigma der Nachhaltigkeit
  11. Effekte einer freiwilligen Mitgliedschaft in Berufsverbänden auf das Einkommen
  12. Studentische Forschung im digitalen Raum: Ein Re-Design auf verschiedenen Gestaltungsebenen
  13. Generation Facebook
  14. Kapitalaufbringung nach dem MoMiG
  15. Stakeholder Value. Konzept und Messung
  16. Das Modell der Politikdidaktischen Rekonstruktion
  17. Modellierung der Ammoniak-Emission nach Ausbringung von organischen Wirtschaftsdüngern
  18. Die Geschichte des MBA
  19. Policy as normative influence? On the relationship between parental leave policy and social norms in gender division of childcare across 48 countries
  20. The influence of de-icing salts on corrosion of Mg-alloys
  21. Weltreise einer Jeans
  22. Sprachkompetenz und fachliche Leistung
  23. UK public perceptions of shale gas hydraulic fracturing
  24. Landnahmen, Menschennahmen
  25. Textkompetenz am Schulanfang
  26. Information und Auswahl von Studierenden als zentraler Faktor für Studienqualität
  27. Das Unbewusste in der Erziehung
  28. Bildung als Selbstbildung oder Kompetenzentwicklung? Zur Ambivalenz von Kind- und Kontextorientierung in der frühpädagogischen Bildungsdebatte