Survey on challenges of Question Answering in the Semantic Web

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

  • Konrad Höffner
  • Sebastian Walter
  • Edgard Marx
  • Ricardo Usbeck
  • Jens Lehmann
  • Axel Cyrille Ngonga Ngomo

Semantic Question Answering (SQA) removes two major access requirements to the Semantic Web: the mastery of a formal query language like SPARQL and knowledge of a specific vocabulary. Because of the complexity of natural language, SQA presents difficult challenges and many research opportunities. Instead of a shared effort, however, many essential components are redeveloped, which is an inefficient use of researcher's time and resources. This survey analyzes 62-different SQA systems, which are systematically and manually selected using predefined inclusion and exclusion criteria, leading to 72-selected publications out of 1960 candidates. We identify common challenges, structure solutions, and provide recommendations for future systems. This work is based on publications from the end of 2010 to July 2015 and is also compared to older but similar surveys.

Original languageEnglish
JournalSemantic Web
Volume8
Issue number6
Pages (from-to)895-920
Number of pages26
ISSN1570-0844
DOIs
Publication statusPublished - 07.08.2017
Externally publishedYes

Bibliographical note

Publisher Copyright:
© 2017 - IOS Press and the authors. All rights reserved.

Links

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Das Softwareangebot für den Musikunterricht in der Grundschule
  2. Response to the letters of Dr Amos and Dr Preti and colleagues
  3. Opportunities and Drawbacks of Mobile Flood Protection Systems
  4. Die Nation als Exzeß, oder: Die Unmöglichkeit der Grenzziehung
  5. Kompetenzen & Hochschulbildung für eine nachhaltige Entwicklung
  6. Product Market Competition and Economic Performance in Hungary
  7. Wirkung prosodischer Merkmale des Weißrussischen im Deutschen
  8. Nachhaltig konsumieren und Ressourcen schonen als Bildungsthema
  9. Education for Sustainable Development in Preschool Institutions
  10. Swarm Robotics, or: the smartness of 'a bunch of cheap dumb things'
  11. Der Ausbau erneuerbarer Energien im Lichte der Aarhus-Konvention
  12. Erziehungswissenschaftliche Alternativen im Pädagogikunterricht
  13. Estimation of spatial distribution of wet deposition in Germany
  14. Aufgaben- und Rollenpluralität des beruflichen Bildungspersonals
  15. 2. Methoden-Muster: Gestaltung von Beziehungen, Kontaktpflege, Klima
  16. One-Man Think Tank. Herman Kahn, oder wie man das Undenkbare denkt
  17. On the problematics between Eastern Germany and Western Germany
  18. Kultura, technika, kulturni technika: Proti diskursivizaci kultury
  19. Applied psychology from transitional economies in Eastern Europe
  20. Die Karl-Franzens Universität Graz auf dem Weg zur Nachhaltigkeit
  21. Reconfigurable Control System for Plants with Variable Structure
  22. Il sito fortificado di Monte S. Margherita di Monte Marenzo (Lecco)
  23. Digitale Medien in der naturwissenschaftlichen Lehrkräftebildung
  24. Information Communication Technology as Creativity Support Tools?
  25. Kinder- und Jugendliteratur in der Ausbildung von Englischlehrern
  26. Feldstudie zur Entwicklung der Rechenfertigkeit von Erstklässlern.
  27. Steuerliche Folgen der Wohnsitzverlegung bei natürlichen Personen
  28. Math-Bridge: Adaptive Platform for Multilingual Mathematics Courses
  29. Beteiligung und Beschwerdeverfahren in der Kinder- und Jugendhilfe
  30. Developing shaping competence in informal setting at universities
  31. Transdisciplinarity: A New Perspective for Partnership in Education?
  32. Wald als Gegenstand einer Bildung für eine nachhaltige Entwicklung