Schulentwicklung und Schulprofil

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Standard

Schulentwicklung und Schulprofil. / Czerwenka, Kurt.
Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik. ed. / Wolfgang Einsiedler; Margarete Götz; Andreas Hartinger; Friedrike Heinzel; Joachim Kahlert; Uwe Sandfuchs. 2. ed. Heilbrunn: Klinkhardt, 2005. p. 102-115.

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Harvard

Czerwenka, K 2005, Schulentwicklung und Schulprofil. in W Einsiedler, M Götz, A Hartinger, F Heinzel, J Kahlert & U Sandfuchs (eds), Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik. 2 edn, Klinkhardt, Heilbrunn, pp. 102-115.

APA

Czerwenka, K. (2005). Schulentwicklung und Schulprofil. In W. Einsiedler, M. Götz, A. Hartinger, F. Heinzel, J. Kahlert, & U. Sandfuchs (Eds.), Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik (2 ed., pp. 102-115). Klinkhardt.

Vancouver

Czerwenka K. Schulentwicklung und Schulprofil. In Einsiedler W, Götz M, Hartinger A, Heinzel F, Kahlert J, Sandfuchs U, editors, Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik. 2 ed. Heilbrunn: Klinkhardt. 2005. p. 102-115

Bibtex

@inbook{fddd25897f71485b82e8d170b0a3bcd2,
title = "Schulentwicklung und Schulprofil",
keywords = "Erziehungswissenschaften, Schulentwicklungsplanung , Schulpolitik , Grundschule ",
author = "Kurt Czerwenka",
year = "2005",
language = "Deutsch",
isbn = "978-3-7815-1366-2",
pages = "102--115",
editor = "Wolfgang Einsiedler and Margarete G{\"o}tz and Andreas Hartinger and Friedrike Heinzel and Joachim Kahlert and Uwe Sandfuchs",
booktitle = "Handbuch Grundschulp{\"a}dagogik und Grundschuldidaktik",
publisher = "Klinkhardt",
edition = "2",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Schulentwicklung und Schulprofil

AU - Czerwenka, Kurt

PY - 2005

Y1 - 2005

KW - Erziehungswissenschaften

KW - Schulentwicklungsplanung

KW - Schulpolitik

KW - Grundschule

UR - http://d-nb.info/974017639/04

M3 - Aufsätze in Sammelwerken

SN - 978-3-7815-1366-2

SN - 3-7815-1366-1

SP - 102

EP - 115

BT - Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik

A2 - Einsiedler, Wolfgang

A2 - Götz, Margarete

A2 - Hartinger, Andreas

A2 - Heinzel, Friedrike

A2 - Kahlert, Joachim

A2 - Sandfuchs, Uwe

PB - Klinkhardt

CY - Heilbrunn

ER -

Recently viewed

Publications

  1. Lives versus Livelihoods? Perceived economic risk has a stronger association with support for COVID-19 preventive measures than perceived health risk
  2. Die Entwicklung des Emotionswissens und der behavioralen Selbstregulation bei Vorschulkindern mit und ohne Migrationshintergrund
  3. Deutscher Mathematiktest für vierte Klassen
  4. nachhaltigkeitskommunikation.de
  5. Zur Notwendigkeit eines Rating und der Inanspruchnahme rating-begleitender Unterstützung bei KMU-Finanzierungen
  6. Anti-EU and anti-LGBT attitudes in Poland
  7. Lekcja 23-24
  8. §29 Windenergie
  9. Lebenswelt und Alltag
  10. "Was ist tragisch"?
  11. Entwicklungsverläufe im Lesen-und Schreibenlernen in Abhängigkeit verschiedener didaktischer Konzepte
  12. Teaching Terry McMillan's Short Fiction
  13. Vom selektiven Umgang mit kritischer Distanz
  14. Higher Productivity in Importing German Manufacturing Firms
  15. Limited knowledge flow among stakeholders of critically endangered renosterveld in South Africa
  16. The effects of windthrow on plant species richness in a Central European beech forest
  17. Taxonomic revision of the Graphipterus serrator (Forskål) group (Coleoptera, Carabidae)
  18. Das universitäre Kaleidoskop der Lehrerbildung
  19. Informationsmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen
  20. The self-concept of book publishers and its significance for job satisfaction and satisfaction with economic success
  21. Moving pictures moving audiences?
  22. Government popularity and the economy
  23. Modell II. Religionsphilosophisch
  24. It's the community, stupid!
  25. The feeling thinking talking intervention with teachers advances young children's emotion knowledge
  26. Education and Training
  27. Sustainability competencies in teacher education