Remote? Präsenz? Hybrid? Blended? Postpandemisches Lehren und Lernen in Bildungsinstitutionen

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

The article engages with the digitisation of university teaching in the humanities, clarifies conceptual ambiguities and, using examples from literature seminars, discusses how combinations of the factors of synchronicity, types of activities and learning location can contribute to the successful integration of aspects of digitisation in face-to-face seminars.
Original languageGerman
Title of host publicationLiteraturvermittlung im virtuellen Raum : Beiträge zur digitalen germanistischen Hochschullehre
EditorsMaren Eckart, Anneli Fjordevik , Peter Langemeyer, Corina Löwe, Angela Marx Åberg, Birger Solheim
Number of pages290
Place of PublicationBerlin
PublisherPeter Lang Verlag
Publication date2024
Pages153-173
ISBN (print)978-3-631-92261-3
ISBN (electronic)978-3-631-92262-0, 978-3-631-92263-7
DOIs
Publication statusPublished - 2024
EventWissenschaftliche Tagung HoldOn 2022: : Hochschuldidaktik online – Literaturvermittlung im virtuellen Raum - Ostfold University College, Sweden
Duration: 31.03.202202.04.2022
https://www.hiof.no/lusp/slik/english/research/news-events/events/conferences/wissenschaftliche-tagung/

    Research areas

  • Literature studies - University didactics, literary studies, sychronicity, tpyes of activities, place of learning, English Studies, blended learning

DOI

Recently viewed

Researchers

  1. Peter Bringewat

Publications

  1. Biodiversity-friendly farming
  2. IT Support for Sustainable Development in Organizations
  3. Hochschule im Horizont nachhaltiger Entwicklung
  4. Einleitung
  5. Innen im Außen
  6. Medien - Diversität - Ungleichheit
  7. How accurate are drivers' predictions of their own mobility? Accounting for psychological factors in the development of intelligent charging technology for electric vehicles
  8. Warum Computerspieler mit dem Computer spielen
  9. The Pervasive Role of Pragmatics in Early Language
  10. Trust-based cooperation as driver for the internationalization of SMEs: empirical evidence from Austria
  11. Personal norms of sustainability and farm management behavior
  12. Dictators don't compete
  13. Hilf mir es selbst zu tun
  14. Ebstorfer Weltkarte
  15. Neue Formate transdisziplinärer Forschung
  16. La Fonction de Gestionnaire chez BP
  17. Peer-Netzwerke und Freundschaften in der Ganztagsschule
  18. Applying a capitals approach to understand rural development traps: A case study from post-socialist Romania
  19. Psychometric Properties of the Online Arabic Versions of BDI-II, HSCL-25, and PDS
  20. Qualitative Analysemethoden zur Identifizierung menschlicher Fehler in gefahrengeneigten Industrien
  21. Socio-cultural valuation of ecosystem services in a transhumance social-ecological network
  22. Künstliche Tiere
  23. Illusio Fachkräftemangel
  24. Ensuring the Sustainability of Technology and the Law
  25. The politics of electoral systems
  26. Photodegradation, Photocatalytic and Aerobic Biodegradation of Sulfisomidine and Identification of Transformation Products By LC–UV-MS/MS
  27. Schulbasierte Achtsamkeitsprogramme mit Kindern und Jugendlichen
  28. Zusammenhang zwischen Burnout und Persönlichkeit
  29. Das modernisierte Patriarchat
  30. KomPädenZ-ein Projekt zur Anrechnung erworbenen Wissens unter besonderer Berücksichtigung des Gender-Mainstreaming-Prinzips
  31. Technology Options Tested on the German Coast for Addressing a Munitions Hot Spot In Situ
  32. Notting Hill Gate 3
  33. Was soll die Diagnose: Überall Erlebnis?
  34. Identifikation der Erfolgsrelevanz sozialer Themen
  35. Methoden inter- und transdisziplinären Arbeitens
  36. Prometheus meets Meta-Image
  37. Jenseits des Werkzeugs
  38. The proposed adjustment of Germany's renewable energy law
  39. Rechnungslegung von latenten Steuern nach HGB
  40. Das „historisch neue Vernunftprinzip der Emanzipation“
  41. Ansteckung und Widerfahrnis