New York City und der 11. September - Drei Jahre danach

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

The attacks of 9/11 destroyed 1,2 Mio. square meters office space in Lower Manhattan. Big business companies of the FIRE-industry relocated in Midtown Manhattan because of the excellent infrastructure and accessability which minimized the disruption of business. The new World Trade Center is seen as a catalyst for further development. The Fulton Street Transit Center will be a central element of the revitalization. Lower Manhattan can develop to a 24-hour community and a downtown of the 21st Century. This process is subsidized by federal money to soften the economic effects of the attacks on the City's economy.

Translated title of the contributionNew York City and 9/11 - Three years later
Original languageGerman
JournalGeographische Rundschau
Volume57
Issue number1
Pages (from-to)4-13
Number of pages10
ISSN0016-7460
Publication statusPublished - 01.2005

    Research areas

  • Geography - Strategic approach, urban planning, urban renewal, world trade center

Recently viewed

Publications

  1. Transzendenz in Beziehung. Zur Diskontinuität der Zeit
  2. Beschwerde, Ombudschaft und die Kinder- und Jugendhilfe
  3. Rebound Effects in Methods of Artificial Intelligence
  4. Erzählungen in Literatur und Medien und ihre Didaktik
  5. Kompetenzorientiertes Lehren und Lernen an Hochschulen
  6. Rollstuhlrugby - Kurzportrait einer spannenden Sportart
  7. Selbstreflexion akademischen Schreibhandelns anstoßen
  8. Editorial zum Schwerpunktthema "Medien statt Gedächtnis"
  9. Das System Schule heute und der Stellenwert von Eltern
  10. Consumerist lifestyles in the context of globalization
  11. Das transdisziplinäre Lehrforschungsprojekt “Leben 2014”
  12. The German Welfare System and the Continuity of Change
  13. Im Mittelpunkt steht Ada. Zur Einleitung in diesen Band
  14. Ohne Anstoß und Unterstützung von außen geht es nicht
  15. Bildung für nachhaltige Entwicklung innovativ gestalten
  16. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung für Kita-Kinder
  17. Bewegte Sprache – Ein Leben mit und für Mehrsprachigkeit
  18. Influence of Different Biogenic Fuels on Base Oil Aging
  19. Partizipation als reflexive Praxis im Hilfeplangespräch?
  20. Zeitschrift für kritische Sozialtheorie und Philosophie
  21. Multimediale Lernumgebungen für das Fremdsprachenlernen
  22. Die Stimme der "Ultrarechten": die Kreuzzeitung 1881 - 1892
  23. Die kommunitaristische Gesellschaft der Sozialen Arbeit
  24. Diurnal raptors of West Africa woodland-farmland mosaics
  25. 'Put bluntly, you have something of a credibility problem'
  26. Public responses to climate change and low-carbon energy
  27. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung in Kindergärten
  28. Radsport als Heterotopie von Geschlechtskörpern gedacht
  29. Die Nihilisierung des Nihilismus - Alfred Seidel (1895-1924)
  30. New Methods of Text Production Process Research combined
  31. Sprachliches Handeln von Lernenden im Sachfachunterricht
  32. Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften
  33. Modell „Phasen und Handlungen akademischer Textproduktion“
  34. Sprachensensibilität als Merkmal der Schreibwissenschaft
  35. Forschendes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  36. Redemption Restored: The Star in the Context of Modernity
  37. Ñizolke zugu Dios ñi Nütxam pu Chilemapuche ñi zugun mew:
  38. Special Issue 'Communication for and about Sustainability'
  39. Hannah Arendt - Philosophie der Praxis als Welteröffnung
  40. Kompetenzen und Bildung für eine nachhaltige Entwicklung