Is there a diagrammatic impulse with Plato? ‘Quasi-diagrammatic-scenes’ in Plato’s philosophy

Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

Authors

  • Sybille Krämer
Original languageEnglish
Title of host publicationThinking with Diagrams : The Semiotic Basis of Human Cognition
EditorsSybille Krämer, Christina Ljungberg
Number of pages15
Place of PublicationBoston
PublisherWalter de Gruyter GmbH
Publication date11.07.2016
Pages163-177
ISBN (print)9781501511691
ISBN (electronic)978-1-5015-0375-7, 978-1-5015-0368-9
DOIs
Publication statusPublished - 11.07.2016

Recently viewed

Publications

  1. Sammlungsgut aus kolonialen Kontexten – ein Subportal der Deutschen Digitalen Bibliothek
  2. European School Education Training Course (based on the European Picture Book Collection)
  3. A cognitive mapping approach to understanding public objection to energy infrastructure
  4. Modeling High Aswan Dam Reservoir Morphology Using Remote Sensing to Reduce Evaporation
  5. Einstellungen von studierenden im 4. studienjahr zur erlangung kommunikativer kompetenzen
  6. Rez.: Mode und Methode. Die Kybernetik in der Bundesrepublik Deutschland von Philipp Aumann
  7. How and where to map supply and demand of ecosystem services for policy-relevant outcomes?
  8. Situative Identität? Sozialität und Selbstverhältnis unter dem Zeitregime der Spätmoderne
  9. Genese literaler Konzepte - Studien zur didaktischen Theorie schriftsprachlicher Prozesse
  10. Evaluation of a Training Concept in Therapy of Postural Instability in Parkinson`s Disease.
  11. A Review on Higher Education for Sustainable Development - Looking Back and Moving Forward
  12. Measures of microgenetic changes in emotion regulation strategies across life transitions
  13. Pressure effects on activity and selectivity of Candida rugosa lipase in organic solvents
  14. Implementing aspects of inquiry-based learning in secondary chemistry classes: a case study
  15. Nahtstellen nachhaltigen globalen Lernens - Philosophieren als (neue) Aufgabe von Unterricht
  16. Green Software and Green Software Engineering–Definitions, Measurements, and Quality Aspects
  17. Audio/Video-Sampler: Authentische Filmsequenzen und Hörmaterialien für Englisch ab Klasse 8
  18. Die Bedeutung des Stakeholderdialogs für die Nachhaltigkeitskommunikation von Unternehmen
  19. Stakeholder and citizen involvement for Water Framework Directive implementation in Spain
  20. Citizen Linguistics: Spracheinstellungsforschung online. Das Beispiel der Schweizer Dialekte
  21. Anatomia della nazione. Dalla formula trinitaria alle forme della produzione di popolazione
  22. Die EuErbVO und das neue Privileg in internationalen Erbfällen nach Art. 913 Abs. 3 Code civi
  23. Effects of plyometric training on postural control in static and dynamic testing situations
  24. Repeated sampling detects gene flow in a flightless ground beetle in a fragmented landscape
  25. Media-Educational Habitus of Future Educators in the Context of Education in Day-Care Centers
  26. Politisierung des Rechts und Verrechtlichung der Politik durch das Bundesverfassungsgericht?
  27. Können wir sprachförderliche Merkmale der Lehrersprache aus dem Unterricht identifizieren?
  28. Sprechen, Schreiben, Programmieren. Digitalisierung alter Kulturtechniken oder digitale Kultur?
  29. Rhetorische und phonetische Einflussfaktoren auf die Qualität von Telefonverkaufsgesprächen
  30. Professionalisierung von Lehrpersonen für Forschendes Lernen - Herausforderungen und Grenzen
  31. Die Wahrnehmung von temporaler Textkohäsion durch Schüler/-innen am Beispiel eines Sachtextes
  32. Social theatre as a tool for environmental learning processes: a case study from Madrid, Spain
  33. Bildung für eine nachhaltige Entwicklung als orientierendes Konzept für die Arbeit von Kitas
  34. Nachhaltigkeitskommunikation bezogen auf Bildungsinstitutionen für Kinder unter sechs Jahren
  35. Kompetenzorientierter Umgang mit Normabweichungen beim Schreiben in der Fremdsprache Deutsch
  36. Improving Deficiencies? Historical, Anthropological, and Ethical Aspects of the Human Condition
  37. Lexikalische Erwerbsstrategien auf der Basis primärsprachenunterrichtlicher Wortschatzarbeit
  38. "Auschwitz drängt uns auf einen Fleck": Judendarstellung und Auschwitzdiskurs bei Martin Walser
  39. Zukünftiges Engagement der Studierendeninitiative Greening the University - wie es weiter geht